مشهد؛

آغاز به کار کنگره سراسری انکولوژی و هماتولوژی و کنفرانس پرستاری سرطان در مشهد

کنگره سراسری انکولوژی و هماتولوژی و کنفرانس پرستاری سرطان در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر این کنگره گفت: چهاردهمین کنگره سراسری انجمن انکولوژی و هماتولوژی ایران همزمان با کنفرانس سالانه پرستاری سرطان از ۲۲ تا ۲۴ مهرماه در مشهد برگزار می شود.

دکتر ابوالقاسم الهیاری با بیان اینکه بیش از 900 نفر از پزشکان متخصص رشته های مرتبط با سرطان و پرستاران در این کنگره حضور دارند گفت: این کنگره به منظور ارائه تازه ترین دانش پزشکی پیرامون تشخیص و درمان سرطان با حضور پزشکان متخصص رشته های مرتبط برپا می شود.

وی اظهار داشت: 600 پزشک متخصص مرتبط با تشخیص و درمان سرطان شامل خون و سرطان بالغین، متخصصان جراحی سرطان، پاتولوژی، رادیولوژی، پرتودرمانی و رادیوتراپی در این کنگره حضور دارند.

وی افزود: 200 پرستار در کنفرانس پرستاری سرطان که همزمان با این کنگره در حال برگزاری است نیز شرکت کرده اند.

دبیر این کنگره ابراز داشت: بحث و تبادل نظر پیرامون سرطان های سینه، دستگاه گوارش، کلیه و مجاری ادراری، ریه، خون و بافت های لنفاوی مهم ترین محورهای کنگره مزبور به شمار می رود.

وی گفت: از بین 200 مقاله رسیده به دبیرخانه چهاردهیمن کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران 78 مقاله در قالب پوستر و 9 مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

الهیاری اظهار داشت: پنج میزگرد تخصصی با عناوینی از قبیل تازه های تشخیص و درمان سرطان های سینه، ریه، روده بزرگ، معده، دستگاه ادارای و تناسلی نیز در این کنگره برگزار می شود.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.