داوری رایگان، اشتباه فراوان + سند

رییس سابق کمیته داوران فوتبال گفت: درآمد داوران در فوتبال ایران حتی قابل مقایسه با تدارکات یک تیم لیگ برتری نیست.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛اشتباهات داوری جزئی از داوری است. اشتباه‌ کردن داوران فوتبال در سطح جهان فوتبال امری پذیرفته شده است اما اشتباهات داوری در ایران متفاوت‌تر از سایر کشورهای جهان فوتبال است.

گل سر سبد مسابقات فوتبال هر کشور لیگ برتر آن است و بهترین داوران کشور ما در آن قضاوت می‌کنند.

** تلخ و شیرین اشتباهات داوری

لیگ برتر امسال آبستن حوادث تلخ و شیرین اشتباهات داوری برای همه باشگاه‌‌های لیگ برتر فوتبال بوده است و از 16 تیم لیگ برتر، 9 تیم از اشتباهات داوری ضرر کرده‌اند .موج اعتراضات آنها حتی به گوش AFC  هم رسید بطوریکه مسئولان عربستانی با استدلال ناحق موجب جابجای داوری علیرضا فغانی از قضاوت در آسیا شدند.

** پایان ادامه اشتباهات، سریالی کجاست

هنوز مسئولان داوری نتوانستند دلیل این اشتباهات داوران را شناسایی کنند و راه‌حل را فقط محروم کردن داور و رسانه‌ای کردن آن می دانند.مربی‌ای که نه فقط مشکل را حل نکرده بلکه به نوعی آتشی بر سرمایه‌های داوری زده است و موجب رودرو قرار گرفتن داوران با مسئولان داوری شده است، و صدای اعتراض داوران با تجربه فوتبال بلند شده است و محسن ترکی در قالب سخنگوی داوران با مصاحبه‌های جنجالی و فرار روبه جلو توپ را به زمین مسئولان ورزش و داوری انداخته و اعلام کرده بود تا خواسته‌های داوران برآورده نشود، اشتباهات ادامه خواهد داشت و وضع داوری بدتر خواهد شد.

** دستمزد کم داوران دلیل اشتباه است

اینکه داوران حق دارند به دلیل کم بدون دستمزدها و برآورده نشدن خواسته‌هایشان اشتباه کنند امری غیر قابل پذیرش است و اینکه سهم داوران از پول‌های میلیاردی در فوتبال چقدر است را در گفت‌و‌گو با کارشناسان داوری بررسی کردیم.

**داوران فوتبال، پیمانکار و استاد دانشگاه هستند اما؟

علی خسروی کارشناس داوری گفت: داوری که می‌ترسد محروم شود و پول غیر حرفه‌ای هم بعد از 2 سال می‌گیرد چه انتظاری از او می‌رود که اشتباه نکند .

** غیاثی: بعضی داوران مسافرکشی می‌کنند

رییس سابق کمیته داوران فوتبال می‌گوید: درآمد داوران در فوتبال ایران حتی قابل مقایسه با تدارکات یک تیم لیگ برتری نیست و خیلی از داوران به دلیل نیاز مالی مسافرکشی می‌کنند.

** عسگری: آقایان در خواست افزایش دستمزد داوران را قبول نکردند.

حسین عسگری رییس سابق درپارتمان داوری از عدم موافقت مسئولان فوتبال با افزایش دستمزدها  داوران می‌گوید و گفت چندین بار نامه نوشتیم و جدول افزایشی دستمزد داوران به مسئولان فدراسیون داده بودیم اما هر بار به بهانه‌ای با آن مخالفت شد.

**جایگاه دستمزد داوران در جهان کجاست؟

با مقایسه دستمزد داوران در کشورهای اروپایی و آسیایی پی خواهیم برد گمشده اشتباهات داوران ایرانی کم بودن دستمزد قضاوت‌ها است.داوران ایرانی در مقایسه با سایر کشورها رایگان داوری می‌کنند.

یطوریکه داوران آلمانی برای قضاوت در دیدار در بوندس‌لیگا 6000 هزار یورو معادل 24 میلیون تومان یا در لیگ جزیره انگلیس دستمزد داوران 4500 پوند معادل 5/18 میلیون تومان، البته در کشورهای آسیایی و حوزه خلیج فارس هم وضعیت دستمزد داوران تفاوت فاحشی با داوران ایرانی دارد و طبق گفته‌های مسعود عنایت رییس دپارتمان داوری، داوران برای قضاوت در لیگ هند 800/2 هزار تومان و جی لیگ ژاپن 5 میلیون تومان دستمزد می‌گیرند.و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه هم احترام زیادی به داوران خود می‌گذارند و قطر و امارات با 900 دلار و ازبکستان با 500 دلار پرداختی به داوران خود کمترین دستمزد داوران در بین کشورهای آسیایی دارند.

** اینجا چه خبر است
برای آگاهی و روشن‌شدن جزئیات دستمزد داوران در فوتبال ایران، جدول دستمزد‌های داوران از کمیته مالی  فدراسیون تهیه شده و قضاوت در این  مورد را به افکار عمومی واگذار خواهیم کرد.

داوری رایگان، اشتباه فراوان + سند
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۴
حقوقشون خوبه که
آخرین اخبار