بی‌مهری مسئولان فوتبال به داوران در همایش علمی

نخستین همایش علمی آسیب‌شناسی داوری فوتبال با حضور کارشناسان و در غیاب مسئولان برگزار شد.

بی‌مهری مسئولان فوتبال به داوران در همایش علمیبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،نخستین همایش علمی آسیب‌شناسی داوری فوتبال که برای شناسایی مشکلات داوری هفت هفته لیگ برتر برگزار شده بود به دلیل تاخیر علی کفاشیان و چشم انتظاری آمدن دبیر کل با یک ساعت تاخیر آغاز شده بود، این همایش حکایت از بی‌اهمیت‌بودن در کاهش اشتباهات داوری می‌کند.

حضورمهمان‌ها غیر تخصصی برای خالی نشان ندادن صندلی‌های خالی مسئولان و مربیان دعوت شده از نکات قابل توجه این همایش بود.

علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال در این مراسم با بیان اینکه داوری شهر بی دفاع شده است. به نقش کمرنگ فدراسیون فوتبال در حمایت داوران خود اشاره کرد و گفت: قرار نبود من در این جلسه شرکت کنم و تصور من از این همایش چیزی دیگری بود و مسائل اجرایی با همایش علمی متفاوت است.

رییس شوخ طبع و همیشه خندان فدراسیون فوتبال با حمایت لفظی از داوران و اینکه داوران همانند من یک شبه وارد فوتبال نشده‌اند و همه باید از این سرمایه‌های ورزش فوتبال حمایت کنیم، جلسه را ترک کرد.

بعد از خروج کفاشیان از سالن همایشی، فریدون اصفهانیان، رییس کمیته داوران صحبت خود را با بی‌انگیزه بودن داوران شروع و اظهار کرد: حمایت نکردن مسئولان فوتبال از جامعه داوری باعث بی‌انگیزه‌شدن داوران فوتبال شده است. امکانات کم ،آموزش نامناسب، حمایت‌نکردن مسئولان فوتبال و کمیته انضباطی از داروان از مشکلات اساسی داوران است و من به عنوان رییس کمیته داوران در جلسه هیئت رییسه فدراسیون فوتبال تنها یک رأی دارم و تصمیمات شورایی گرفته می‌شود و عملا نمی‌توانم از مسئولان فوتبال امکانات بیشتری برای داوری بگیرم.

* قاسمی: رسانه‌ها خط قرمز را رعایت کنند

قاسمی، مدیر رادیو ورزش در بررسی نقش رسانه‌ها در کمتر آسیب دیدن جامعه داوری هم لحظاتی صحبت کرد و گفت: نقد‌ها منصفانه به رشد داوری کمک می‌کند اما رسانه‌ها نباید با بزرگنمایی اشتباهات کوچک و سهوی داوران جایگاه داوران، در جامعه را متزلزل کنند و خط قرمزها باید توسط رسانه‌ها رعایت شود.

* 98 درصد داوران مرض قند و دیسک کمر دارند

سخنگوی کانون داوران که در برنامه اعلام شده هیچ وفتی برای تو در نظر گرفته نشده بود به‌صورت خودجوش صحبت‌هایی را مطرح کرد که با واکنش رییس کمیته داوران مواجهه شد و علی خسروی با گفتن این جمله که این همایش برای داوران تشکیل شده ولی هیچ زمانی به داوران اختصاص داده نشده است و برای مسئولان فوتبال و وزارت ورزش مهم نیست چه بلایی سرداوران می‌آید داوران بعد از بازنشستگی همه دچار امراض مرض قند،دیسک کمر و... می‌شوند.

چه کسی باید پاسخگو باشد آیا فقط رسانه‌ای کردن مشکلات  دردی را دوا می‌کند؟ مسئولان داوران را سیبل قرار می‌دهند برای پوشش ضعف‌های خود، اما بدانند داوران شاید گوشت هم را بخورند اما استخوان خود را دور نمی‌اندازند.
خسروی صحبت‌های خود را با شوقی و اینکه یکی از دانشجویان را شبیه داعشی‌ها دانست، تمام کرد.

*سوت‌ها به نفع میزبان است

هوشنگ نصیرزاده که از جمله دعوت‌شدگان به این همایش بود که به موقع در جلسه حضور یافته بود از نقش مدیریت قضاوت داوران جملاتی را بیان کرد و گفت: متاسفانه در ورزش هیچ کسی دیگری را قبول ندارد و مسئولان داوری باید کلاس مدیریت بروند و اینجا کسی دوست ندارد با افراد قوی کار کند اینکه می‌گویند سوت‌ها به نفع میزبان است را در جمله‌ای از بلاتر زمانی که دبیر کل فیفا بود خوانده‌ام دلیل قانون گل‌زده در خانه حریف 2 گل محسوب می‌شود همین است.

*حسن‌زاده: جریمه‌های مالی باید سنگین‌تر شود

رییس کمیته انضباطی در پاسخ به سوالات داوران و حضار در جلسه با گفتن جمله نقص آیین‌نامه‌ای کمیته انضباطی مانع از جریمه‌های سنگین متخلفین می‌شود، ادامه داد: در اولین جلسه هیئت رییسه فوتبال و اینکه قوانین انضباطی همانند فیفا است، داوران رکن اصلی فوتبال هستند و باید احترام بیشتری به آن‌ها بدهیم و هیچ تخفیف برای اهانت‌کنندگان به داوری نخواهیم داد و اگر در مواقعی رای‌ها انضباطی شکسته می‌شود این بی‌قانونی نیست و یک قانون نانوشته در فدراسیون فوتبال است.

*داوران همچنان بی‌کس و تنها

سرانجام در لحظات پایانی جلسه که همه خسته و کلافه بودند دقایقی را هم به داوران اختصاص دادند و داوران بین‌المللی کشور با حمایت کلامی به رییس کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال و مسئولان داوری اظهار کردند: چرا هیچ مسئولی گوش شنوایی برای حرف دل داوران ندارد و فقط بلد هستند  علیه داوران مصاحبه و آن‌ها را محروم کنند این همایش تاثیری در عملکرد کار داوران نخواهد داشت و مشکلات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار