آژانس: نقشه راه برای حل و فصل برخی موضوعات درباره برنامه هسته‌ای ايران تکميل شد

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران امکانات لازم را برای ارزیابی فعالیت‌هایش در اختیار این نهاد بین‌المللی قرار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه اعلام کرد ایران امکانات لازم را برای ارزیابی فعالیت های گذشته تهران و ارتباط احتمالی این فعالیت ها با تسلیحات هسته ای در اختیار این نهاد بین المللی قرار داده است.

 رویترز نوشت: این اقدام ایران گامی دیگر در جهت اجرای موافقتنامه هسته ای به دست آمده بین تهران و قدرت های جهان ( پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان ) به شمار می رود.

آژانس همچنین اعلام کرد: فعالیت های تعیین شده در طرح نقشه راه برای شفاف‌سازی مسائل مهم حال حاضر و گذشته درباره برنامه هسته ای ایران تا مهلت پانزدهم اکتبر 2015 (23 مهر) تکمیل شد.

این بیانیه ادامه داد: همانطور که در ضمیمه گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2011 آمده است، مدیر کل تا پانزدهم دسامبر 2015 (24 آذر) ارزیابی نهایی را درباره راه حل مسائل مهم و حال حاضر برنامه هسته ای ایران برای اقدام شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار