شیخ الازهر: اعراب در مقابل اسرائیل متحد شوند

شیخ الازهر در بیانیه‌ای اتحادیه عرب و کنفرانس همکاری اسلامی را به متحد کردن اعراب برای مقابله با تعدی‌های رژیم اسرائیل دعوت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس العربی، احمد الطیب این درخواست را در ارتباط با حوادث اخیر در اراضی اشغالی مطرح کرد.

شیخ الازهر گفت: «انتقادها و جلسه‌هایی که تنها به صدور بیانیه منتهی می‌شود کارساز نیست زیرا که رژیم اسرائیل برای این اقدامات هیچ‌گونه اهمیتی قائل نیست. باید در مقابل این رژیم متحد شد.»

وی افزود: «مشکل ما این است که متحد نیستیم اما رژیم اسرائیل متحد و هماهنگ است.»

الطیب خاطر نشان کرد اتحادیه کشورهای عرب باید برطرف کردن تفرقه فلسطینی‌ها را در دستور کار خود قرار دهد تا تمام فلسطینی‌ها در یک چارچوب به رویارویی با رژیم اسرائیل بپردازند.

شیخ الازهر که به عنوان مهم‌ترین مرجع مسلمانان اهل سنت به شمار می‌رود، جهان عرب را به الگوبرداری از وحدت کشورهای عضو اتحادیه اروپا فراخواند و افزود که اعراب برخلاف هر قوم دیگر فاکتورهای بیشتری جهت وحدت دارند زیرا دارای یک زبان و فرهنگ بوده و به یک دین اعتقاد و ایمان دارند.

وی خاطر نشان کرد رژیم اسرائیل از اوضاع و ناآرامی کشورهای عرب سوء استفاده کرده و دامنه اشغال اراضی فلسطینی را گسترش می‌دهد و تلاش خود را به کار بسته تا مسجد الاقصی را تقسیم کند.

شیخ الازهر رژیم اسرائیل را از تعدی به مسجد الاقصی برحذر داشت و افزود: «ناآرامی‌ و درگیری‌ها در کشورهای اسلامی به خصوص کشورهای عرب، مسلمانان را به فراموش کردن این مکان مقدس سوق نخواهد داد و بیت المقدس در دل تمام مسلمانان جهان قرار دارد.»

وی در حالی به بیان این مطالب پرداخت که کرانه باختری و قدس اشغالی از ابتدای اکتبر تاکنون صحنه درگیری میان نظامیان اسرائیلی و معترضان فلسطینی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار