شورای شهر تهران در هفته‌ای که گذشت:

از حضور قالیباف در تالار شورا تا نام گذاری مکانی به نام سردار شهید همدانی

در هفته‌ای که گذشت قالیباف شهردار تهران با حضور در تالار شورای شهر توضیحاتی در خصوص وضعیت محله هرندی به اعضای شورا ارائه داد.

از حضور قالیباف در تالار شورا تا نام گذاری مکانی به نام سردار شهید همدانیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حضور قالیباف شهردار تهران در تالار شورای شهر، تصویب دو فوریت نام گذاری مکانی به نام سردار شهید همدانی، تخصیص اعتبار 400 میلیارد تومانی به محله هرندی و مخالفت با بارگذاری شهر تهران از خبرهایی بود که در هفته گذشته رسانه‌ای شد.

حضور قالیباف در شورای شهر تهران

هفته گذشته محمد باقر قالیباف شهردار تهران با حضور یکصد و نود چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت کنونی محله هرندی و کارهایی که قرار است در آینده در ین محله انجام گیرد پرداخت.

قالیباف گفت: با تمام وجود و سختی‌های مشکلات سعی کردیم در مسیر بهبود وضعیت اجتماعی و فرهنگی محله هرندی پیش رویم و از بخش توسعه و پیشرفت و عمران نیز چیزی کم نگذاریم.


شهردار تهران در خصوص مشکلات موجود در محله هرندی بیان داشت: اعتیاد، کارتون خوابی، دزدی، شرارت و فساد از یک منظر و از منظر دیگر معضلات سنی، قومی، شهری، روستایی، مهاجرت از مشکلات این محله هستند و اهالی آن در بستری از بیکاری و مهاجرت و نارسایی‌های شهری زندگی می‌کنند.

تخصیص اعتبار 400 تومانی به محله هرندی

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران پس از اظهارات شهردار تهران در خصوص محله هرندی با اشاره به این که اعتبار 400 میلیارد تومانی به محله هرندی اختصاص داده شده اظهار داشت: اعتبار 200 میلیارد تومانی برای ساماندهی محله هرندی، 150 میلیارد تومان برای منطقه 12 و 50 میلیارد تومان نیز به معاونت‌های شهرداری اختصاص داده شده است.


تصویب دو فوریت نام گذاری مکانی به نام سردار شهید همدانی

در جلسه 194 جلسه علنی شورای شهر دو فوریت نام گذاری مکانی به نام سردار شهید همدانی به تصویب اعضای شورا  رسید.

مجتبی شاکری رئیس کمیته نامگذاری شورای شهر در گفتگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران جوان، از نام گذاری پل واقع در تقاطع امام علی-بلوار ارتش که آغاز آن از شهرک قائم از انتها به ازگل می‌رسد به نام سردار شهید همدانی خبر داد.

مخالفت با بارگذاری شهر تهران

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر با اشاره به طرح پیشنهادی شهر جدید در تهران اظهار داشت: در حال حاضر مورد انتقاد افراد دانشگاهی معماری و شهر سازی در خصوص توسعه جمعیت شهری هستیم که تهران ظرفیت بیشتر از این جمعیت را ندارد و نباید ساخت و ساز بیشتری انجام شود.

قناعتی با بیان این که تهران ظرفیت بارگذاری جدید را ندارد بیان کرد: ترافیک و آلودگی از معضلات تهران محسوب می‌شود و نشان از آن دارد که این شهر ظرفیت جدید برای بارگذاری ندارد و  احداث شهر جدید موجب افزایش جمعیت، تعداد بیکاران و مشاغل کاذب می‌شود که این موضوع به ضرر نظام است و نباید تا شعاع 200 کیلومتری شهر یا شهرک جدیدی احداث شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای ، شهر ، قالیباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار