گزارش اکونومیست:

افزایش احتمال جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا

مردم انگلیس برای رای درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی سال 2017 شرکت خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیست، شش ماه پیش، احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کاهش یافت. اما امروز با وجود بحران مهاجران در اروپا و آشفتگی تمام نشدنی منطقه یورو، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مردم انگلیس خواستار خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند. این درحالی است که انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا، دسترسی کامل به بازار واحد این اتحادیه را از دست خواهد داد.

در موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، دیوید کامرون – نخست وزیر انگلیس – نقش مهمی دارد. پس از پیروزی مجدد کامرون در انتخابات انگلیس، وی مذاکرات برای ترمیم آنچه مشکل اتحادیه اروپا می‌خواند را آغاز کرد و از تشکیل کمیته برگزاری همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در پایان سال 2017 خبر داد.

کارشناسان معتقدند کامرون درگیر رقابتی تاریخی با هارولد ویلسون، نخست‌وزیر سابق حزب کارگر است. ویلسون موفق شد در یک همه‌پرسی عمومی در سال 1975 پیروز شود.

با این وجود، اگر دولت انگلیس می‌خواهد به بازار واحد اروپا دسترسی کامل داشته باشد، باید تمامی قوانین اتحادیه اروپا را بپذیرد؛ در غیر این صورت، این کشور به سرنوشت نروژ و سوئیس که جزء اتحادیه اروپا نیستند، دچار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار