افزایش غیرمنتظره هزینه بهسازی زیردریایی‌های هسته‌ای انگلیس

هزینه بهسازی و به روز رسانی زیردریایی‌های هسته‌ای انگلیس بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه تمام می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ تصمیم لندن برای به روز رسانی زیردریایی‌های هسته‌ای که با هدف تقویت توان بازدارندگی انگلیس انجام می‌گیرد، بسیار پرهزینه‌تر از انتظارات اولیه است و همین موضوع موجب شد برخی احزاب پارلمان نارضایتی خود را نسبت به اجرای آن ابراز کنند.
 
برآوردهای انجام شده از سوی نمایندگان پارلمان انگلستان نشان می‌دهد، تقویت توان بازدارندگی هسته‌ای این کشور هزینه‌ای معادل ۱۶۷ میلیارد پوند (۲۵۶ میلیارد دلار) در بر خواهد داشت که بسیار بیشتر از مبلغ پیش بینی شده از سوی لندن است.
 
حزب ملی گرای اسکاتلند که تمایلی به تداوم استقرار زیردریایی‌های هسته‌ای مجهز به سامانه "تریدنت" در پایگاه دریایی فاسلین ندارد، صرف چنین هزینه هنگفتی را آن هم در زمانی که هزاران انگلیسی به دلیل اتخاذ سیاست‌های اقتصاد ریاضتی در فقر و گرسنگی به سر می برند، غیر قابل دفاع و نامعقول می‌داند.
 
 برخی از مقامات نظامی انگلستان نیز با تداوم سرمایه گذاری بر روی ساخت و تجهیز زیردریایی‌های تریدنت مخالف هستند و می‌گویند که چنین مبلغی را می‌توان برای پروژه‌های معقول تر و مقرون به صرفه تری هزینه کرد.
 
"دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلستان، پیش‌تر مدعی شده بود جایگزینی ۴ فروند زیردریایی مجهز به کلاهک هسته‌ای فقط مبلغی معادل ۱۵ تا ۲۰ میلیارد پوند هزینه خواهد داشت؛ اما منتقدین با استناد به گزارش کمیسیون مستقل ارزیابی هزینه سامانه تریدنت، مبلغ نهایی را ۱۰۰ میلیارد پوند پیش بینی کرده بودند.
 
وزارت دفاع انگلستان در واکنش به برآورد هزینه انجام شده از سوی حزب ملی گرای اسکاتلند، بدون آنکه مدارک مستندی ارائه دهد، هزینه احتمالی برای پیشبرد پروژه بهسازی زیردریایی‌های هسته‌ای را ۲۵ میلیارد پوند اعلام کرد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار