وزیر آموزش و پرورش: هیچ اجباری برای پرداخت وجه توسط اولیا به مدارس نیست

فانی با تاکید بر اینکه مدیران مدارس حق دریافت اجباری وجه از اولیای دانش‌آموزان را ندارند تاکید کرد: پرداخت این وجوه کاملا اختیاری است است.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش سراسری روز جهانی اولیا و مربیان و خانواده که در تالار فرهنگ تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به دریافت اجباری وجوه توسط مدیران مدارس از اولیای دانش‌آموزان گفت: هیچ مدیر مدرسه‌ای حق دریافت اجباری کمک یا هر وجه دیگری از اولیای مدارس ندارد البته این در حالی است که سالانه بیش از دو میلیون تومان برای هر دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور از سوی دولت هزینه می‌شود، هزینه‌ای که برخی از مدارس را شاید در اجرای برخی از برنامه‌ها برای دانش‌آموزان و یا اولیایشان کمی با مشکل مالی دچار کند و به همین منظور این مسائل از طریق کمکهای خیرخواهانه اولیای دانش‌آموزان جبران می‌شود.
 
وی درادامه تاکید کرد: مدیران مدارس اگر در اجرای برنامه‌هایشان نیز به علت مشکلات مالی دچار برخی مشکلات شوند باید مراتب را سریعا به مسئولین اطلاع دهند و در این زمینه خواهشمندم که به هیچ عنوان هیچ اولیایی را برای دریافت هزینه‌ای در تنگنا قرار ندهد و این مهم را اجبار نکند زیرا با توجه به خصلت خیرخواهانه مردم کشور بهترین شیوه این است که مدیران در قالب جلسات اولیا و مربیان و در پایان این جلسات مشکلات مدرسه را نیز از هر نظر به اولیا اطلاع دهند که در این صورت خود اولیا در اقدامی خودجوش کمکهای خود را به مدرسه ارائه می‌دهند و پیشاپیش از کمکهای خیرانه همه اولیای دانش‌آموزین به مدارس سپاسگذاریم و این اقدام مهم و موثر را ارج می‌نهیم. 

مشکل معلمان زندانی در امارات حل شد
وی گفت:مشکل آزادی معلمان زندانی کشورمان در امارات حل شده ولی همچنان پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا مشکلی دیگر برای آزادی شان پیش نیاید. 

دو اولویت مهم وزارت آموزش و پرورش برای ارتقاء جایگاه اولیا و مربیان 
فانی همچنین در ادامه با اشاره به دو وظیفه و اولویت مهم وزارت آموزش و پرورش در توسعه و گسترش پیوند بین اولیا و مربیان و ارتقا کیفی تعلیم و تربیت در مدارس و پس از مدارس بین دانش‌آموزان افزود: در حال حاضر سیاستهای ویژه آموزش و پرورش در این راستا به دو بخش مهم تقسیم می‌شود زیرا تمام جامعه نباید صرفا بحث تعلیم و تربیت را از آموزش و پرورش انتظار داشته باشد. این درحالی است که آموزش و پرورش و مدیران به صراحت اعلام می‌دارند که ما نیازمند همیاری و همکاری و هم‌رایی را با اولیا هستیم و بخش دوم این سیاست مستقیما مربوط به اولیای دانش‌آموزی و میزان حضور آنها در جلسات اولیا و مربیان است که در این زمینه نیز باید خود اولیای دانش‌آموزان در نظر داشته باشند که حضور فراگیر و موثرشان در مدارس فرزندانشان کمک شایانی در امر تربیتی فرزندشان ایفا می‌کند، به گونه‌ای که در یک جمله می‌توان گفت: رمز اساسی تربیت صحیح دانش‌آموزان در کل جامعه ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت به واسطه تعامل و همفکری بین اولی و مربیان مدارس و دانش‌آموزان است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۴
چقدر به مردم دروغ می گید،آخه جلو میگید از مردم حق پول گرفتن ندارید وپشت مدیر بدبخت رو فشار میارید که باید برای دخلو خرج مدرسه از خانواده ها پول بگیرید وما پولی نداریم به شما بدیم.آقای وزیر با مردم رو راست باشید. حداقل کاری نمی تونید بکنید ،شرایط رو بدتر نکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۴
چرا دروغ؟!!!سالانه برای هردانش آموز دوهزاروپانصد تومان سرانه می دهید نه دو میلیون!!!یعنی یک دانش آموز در هرهشت ماه که اگر ضربدر سی روز شود می شود 240 روز و دولت روزی ده تومان بله ده تومان سرانه می دهد و مدارس باید پول آب و برق و ... را بدهند .پس خواهشن به مردم راست بگویید
آخرین اخبار