تیم ملی دریفت تشکیل می شود

برای نخستین بار ، امسال تیم ملی دریفت تشکیل می شود.

مهرداد همتیان ، مسوول کمیته دریفت فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری ؛ در گفتگو با خبرنگار ورزشی سایر حوزه ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با بیان این خبر گفت : برای نخستین بار امسال تیم ملی دریفت تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به استقبال علاقه مندان در دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور در رشته فرمولا دریفت که روز گذشته در پایتخت برگزار شد بیان داشت : دریفت رشته ی پرطرفدار و جذابی است که مهارت رانندگی را افزایش می دهد و با وجود نوپا بودن در کشور در این مدت کم، رشد چشمگیری داشته و توانسته جمعیت قابل توجهی را به خصوص بین جوانان به خود جذب کند.

سرپرست هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان تهران افزود : همانگونه که روز گذشته نیز شاهد بودیم ، سطح مسابقات خیلی بالا بود و خوشبختانه راننده ها نیز بسیار خوب و حرفه ای شده اند و فدراسیون در نظر دارد که همین مسابقات بستر انتخابی برای تیم ملی باشد و برای نخستین بار تیم ملی را تشکیل دهد و برترین ها را برای انتخابی تیم ملی دعوت کند.

همتیان در خصوص شرایط لازم و مطلوب برگزاری مسابقات فرمولا دریفت گفت : اولین شرط لازم برای برگزاری هر رشته ی ورزشی بحث ایمنی است و رشته فرمولا دریفت نیز ضمن اینکه از این قاعده مستثنی نیست ، این مقوله در آن بیشتر اهمیت دارد و در حال حاضر فقط پیست پایتخت است که شرایط برگزاری را دارد که البته امیدواریم در استانهای دیگر نیز شاهد برگزاری مسابقات دریفت باشیم کما اینکه در جریان هستیم که تعدادی از استانهای کشور در صدد فراهم کردن پیست هایشان هستند.
 
به دنبال همگانی کردن دریفت هستیم
 
مسوول کمیته دریفت فدراسیون از همگانی کردن این رشته در آینده خبر داد و تصریح داشت : به دنبال این هستیم که این رشته ی پرهیجان و پرطرفدار را همگانی کنیم تا جوانان بیشتری بتوانند در این رشته مهیج فعالیت کنند.

وی افزود: در این زمینه کارهایی انجام شده و سعی می کنیم که از یکماه آینده کلاسهای همگانی را برای آموزش برگزار کنیم و همچنین مسابقات خیابانی را برگزار کنیم تا از همین مسابقات استعدادیابی در این رشته پرهیجان شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار