یاسوج؛

عمل به فرایض امر به معروف و نهی از منکر منحصر به زمان خاصی نیست

امام جمعه یاسوج گفت: عمل به فرایض دینی امر به معروف و نهی از منکر منحصر به زمان خاصی از جمله ماه محرم نیست و باید در تمام ایام سال انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در نشست شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد افزود: تمام قشرهای جامعه موظفند در حد توان خود برای ترویج فرایض امر به معروف و نهی از منکر تلاش و اقدام کنند.

وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر واجب شرعی و عقلی بوده و هیچ بهانه ای برای ترک آنها پذیرفتنی نخواهد بود.

حسینی اظهار کرد: چنانچه تمام افراد جامعه برای ترویج فرایض امر به معروف و نهی از منکر بکوشند نتیجه بخش و اثرگذار است.

وی عنوان کرد: ماموریت اصلی پیامبران و ائمه اطهار (ع) تشویق مردم به نیکی ها و خوبی ها و نهی کردن آنان از بدی ها و زشتی ها بوده و فلسفه امر به معروف و نهی از منکر نیز چیزی جز این نیست.

حسینی ابراز داشت: فرایض امر به معروف و نهی از منکر دارای برخی مراتب است که از مهمترین آنها می توان به تنفر قلبی از منکرها و تذکر دادن به زبان اشاره کرد.

وی افزود: در مورد اهمیت چشمگیر فرایض امر به معروف و نهی از منکر همین بس که تمام نیکی ها و خوبی ها در مقابل آنها همچون قطره در برابر دریا است.

حسینی گفت: دهه نخست ماه محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده که فرصتی مناسب برای ترویج هر چه بیشتر این دو فریضه دینی در جامعه است و باید از آن استفاده بهینه شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.