شیراز؛

فعالیت 4 هزار هیئت مذهبی در فارس

در سطح استان فارس 4هزار هیئت مذهبی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارشگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: از 700 هیئت مذهبی در شهر شیراز 500هیئت مذهبی دارای مجوز دائم از سازمان تبلیغات اسلامی است و 200هیئت دیگر  نیز بصورت مقطعی فعالیت می کنند و در حال حاضر نیز 400 الی 500خیمه گاه و پاتوق در محلات و مناطق مختلف در شیراز از سوی شواری هیئتهای مذهبی مجوز دائم دارند.
 سید ولی ا...محمودی نژادبیان کرد: باید نسبت به طرح خرافات و اوهام در هیئت های مذهبی ،مراسم و سوگواری ها جلوگیری شود

همچنین شورای هیئت های مذهبی باید تذکرات لازم را به هیئت ها بدهند، که در این راستا  نیز کانون مداحان و هیئت های مذهبی در طول سال با حضور اساتید پیشکسوت مداح آموزشهای لازم را به مداحان  اهل بیت (ع)و افراد علاقه مند به مداحی را ارائه کرده تا دیگر شاهد مداحی با اشعار ضعیف و استفاده از ریتم نامناسب نباشیم .

وی افزود : در این زمینه بازرسانی برای هیئت های مذهبی در نظر گرفته شده تا از نحوه عزاداری هیئت های مذهبی و مداحان ارزیابی لازم صورت پذیرد و در صورت رعایت نکردن مسائل مورد نظر بوسیله مسئول هیت ها یا مداحان، مجوز آنان لغو می شود.

محمودی نژادبیان ادامه داد: در حال حاضر 5هزار مداح در کل استان فارس تربیت شده که از این تعداد مداحان بصورت پراکنده در مراکز شهرها،بخشهای بزرگ، شهرستانها ،شهر شیراز و مناطق شهری و روستایی به مداحی و فعالیتهای مذهبی مشغول هستند.

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: بیش از 3هزار و سیصد مبلغ در سطح استان فارس پیش بینی شده که از این تعداد 800نفر از حوزه های علمیه قم و مشهد هستند که با توجه به نیاز مناطق در استان در حال افزایش است .

انتهای پیام/ب
برچسب ها: فعالیت ، هیئت ، مذهبی ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.