کره شمالی بار دیگر آمریکا را تهدید کرد

یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی با محکوم کردن اقدام آمریکا و کره جنوبی در خصوص تنظیم پیش نویس قطعنامه نقض حقوق بشر علیه رهبر کره شمالی، تهدید کرد: اقدام متناسب انجام می دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛این مقام وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: آمریکا خود بزرگترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بوده و ناقض حقوق بشر و جنایتکار است.

این مقام پیونگ یانگ گفت: کره شمالی در برابر هر قطعنامه سازمان ملل متحد علیه رهبر این کشور اقدام متناسب انجام می دهد.
آمریکا، کره جنوبی و شرکای همفکر این دو کشور سه شنبه هفته گذشته پیش نویس قطعنامه ای را آماده کردند که بر اساس آن بالاترین مقام مسئول نقض حقوق بشر در کره شمالی به دادگاه جنایی بین المللی معرفی می شود.
منابع دیپلماتیک اعلام کردند که بالاترین مقام مسئول در این زمینه «کیم جونگ اوون» رهبر کره شمالی است.
خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی که گزارش رسانه رسمی کره شمالی را بازتاب داد، نوشت: سال گذشته نیز در مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت قطعنامه ای علیه نقض حقوق بشر در کره شمالی به تصویب رسیده بود.
این مقام کره ای که خبرگزاری مرکزی کره شمالی نام وی را اعلام نکرد، گفت: پیونگ یانگ، سخت ترین اقدام متقابل را در مورد ادعاهای آمریکا و کره جنوبی انجام می دهد و توطئه های این دو کشور را خنثی می کند.
«پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی و «باراک اوباما» رئیس جمهوری امریکا در دیدار اخیر خود بر همکاری با جامعه بین الملل برای بهبود وضعیت حقوق بشر در کره شمالی و الزام این کشور به رعایت آن تاکید کردند.
خبرگزاری «یونهاپ» همچنین نوشت: کره شمالی از مدت ها پیش به نقض حقوق بشر و زندانی کردن فعالان سیاسی و اجبار آنها به کار در اردوگاه های کار اجباری و شکنجه و اعدام متهم است.
«پیونگ یانگ» با رد هر گونه نقض حقوق بشر، این اتهام ها را نقشه آمریکا برای سرنگونی دولت کره شمالی قلمداد می کند.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار