ترفندستان دریچه؛

اگر بعضی از کلیدهای کیبورتان کار نمی کند بخوانید!

اگر شما هم جزء افرادی هستید که پس از نصب ویندوز 10 بر روی لپ تاپ خود بعضی از کلیدهای کیبورد آن از کار افتاده مطلب زیر را بخوانید.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشکلات شایع که بسیاری از کاربرانی که ویندوز 10 را روی لپ تاپ خود نصب می کنند با آن مواجه می شوند کار نکردن کلیدهای Function و یا Numeric کیبورد است.

کلیدهای Function، همان کلیدهای F  که در بالای صفحه کلید جای گرفته و کلیدهای Numeric نیز کلیدهای عددی در سمت راست صفحه کلید هستند.


اگر بعضی از کلیدهای کیبورتان کار نمی کند بخواند!


اگر بعضی از کلیدهای کیبورتان کار نمی کند بخواند!


این مشکل بیشتر در لپ‌تاپ‌های Asus و Toshiba مشاهده شده اما برخی مدل‌های لپ‌تاپ‌های Sony  و Acer نیز چنین مشکلی را پس از ارتقا ویندوز سیستم خود به ویندوز 10 تجربه کرده‌اند و حتی با وجود به ‌روزرسانی‌های ویندوز 10 این مشکل همچنان باقس مانده است. اما با این وجود راه حلی ساده برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد و آن حذف درایورهای پیش‌فرض نصب‌شده و نصب درایور منتشرشده توسط سازنده‌ی لپ تاپ است.

نحوه کار:

ابتدا روی دکمه‌ی Start کلیک کنید.

سپس بر روی Settings کلیک کنید.

درون اپلیکیشن Settings بر روی System کلیک نمایید.


اگر بعضی از کلیدهای کیبورتان کار نمی کند بخواند!


 اکنون بر روی Apps & features کلیک کرده و در لیست برنامه‌های موجود در سمت راست، گزینهSynaptics pointing Device  را انتخاب و بر روی Uninstall کلیک کنید تا حذف شود.

حالا یکبار ویندوز را از نو راه‌اندازی کنید.




اگر بعضی از کلیدهای کیبورتان کار نمی کند بخواند!


در صورتی که بعد از راه‌اندازی مجدد ویندوز باز هم این مشکل را داشتید به سایت سازنده‌ی لپتاپ مراجعه کرده و درایور مخصوص برای لپتاپ خود را دانلود و سپس نصب کنید.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۲۰:۰۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
کیبورد من چند تا از کلیدهاش کار نمیکنن همچنین دکمه caps lock کار نمیکنه.ولی از طریق صفحه کلید مجازی ویندوز کار میکنه و چراغ caps lock روشن میشه.مشکل چی میتونه باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۲۱:۲۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
برای منم همین مشکل هست از شما درست شد؟ بجز کپس لاک w s x هم کار نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
kosar.ghezelsefloo
۱۷:۳۳ ۱۳ دی ۱۳۹۹
من لب تاب hp ویندوز 7 دارم دکمه های f بالای کیبورد هیچ کدومشون کار نمیکنه دوستان میگن قفله ولی بلد نیستم بازشون کنم میشه راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام
یه کیبورد فراسو دست دوم خریدم وصل میکنم به لب تاب
همه دکمه ها میزنه
اما تو بازی کانتر و جی تی ای هر وقت w را می‌گیرم و جلو میرم همزمان کلید بزرگه اسپیس (فاصله) عمل نمیکنه و بازیکن نمیپره تا وقتی که w را رها کنم
خواهش میکنم راهنماییم کنین
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۲۰:۰۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
سلام لطفا یکی راهنماییم کنه.من از وقتی که کارت گرافیکو اپدیت کردم کیبورد بعضی اوقات قفل میکنه این مشکلو نداشتم مدل لپتاپ lenovo y700 ویندوز 10...64بیت