شهرکرد؛

لایحه رسیدگی به تقلب های علمی در دولت بررسی می شود

معاون حقوقی رئیس جمهور، از بررسی لایحه رسیدگی به تقلب های علمی در دولت خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛دکتر الهام امین زاده در دیدار با هیات رئیسه و اعضای هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه شهرکرد، با اشاره به ضرورت مقابله با خرید و فروش پایان نامه ها و مقالات پژوهشی، از تدوین لایحه مقابله با تقلب در این زمینه در دولت خبر داد.

وی گفت: لایحه رسیدگی به تقلب های علمی در کمیسیون دولت بررسی و به زودی ارائه می شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: با تصویب این قانون با مجرم مطابق قانون برخورد می شود.

امین زاده تأکید کرد: کسی هم که بداند فروش محصولات علمی اش منجر به تقلب می‌شود، مرتکب جرم شده و به مراجع قضائی ارجاع داده می شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور، برای شرکت در شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی و نظارتی استان چهارمحال و بختیاری، به شهرکرد سفر کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، نشست با اساتید دانشگاه و اعضای اتاق بازرگانی استان از دیگر برنامه های سفر معاون رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری بود.

*دولت بر گردش آزاد اطلاعات تأکید دارد

معاون حقوقی رئیس جمهور تأکید کرد: دسترسی به قوانین کشور که محرمانه نیستند برای آحاد مردم آزاد است.

دکتر الهام امین زاده در دیدار با هیات رئیسه و اعضای هیات علمی گروه حقوق دانشگاه شهرکرد، با اشاره به تأکید دولت بر گردش آزاد اطلاعات گفت: آموزش قوانین به مردم در دستور کار دولت قرار دارد.

وی، قانون دسترسی آزاد به اطلاعات عمومی و عادی را از مصوبات مجلس شورای اسلامی در سال 88 عنوان کرد و افزود: دسترسی به قوانین غیر محرمانه کشور برای آحاد مردم آزاد است.
معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه کرد: سامانه Dotic.ir معاونت حقوقی ریاست جمهوری با عنوان سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی، امکان دسترسی به 11 هزار مورد قانون اعم از مصوبات مجلس و نهادهای قانون گذار را برای عموم مردم فراهم کرده است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، شرکت در شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی و نظارتی استان، نشست با اساتید دانشگاه و اعضای اتاق بازرگانی از برنامه های سفر معاون حقوقی رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری بود.

*آمادگی دولت برای بهره گیری از توانمندی دانشگاه ها/دولت، آماده بهره گیری از توانمندی دانشگاه هاست

معاون حقوقي رئيس جمهور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری و در جمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد گفت: دولت آماده بهره گیری از توانمندی های دانشگاه هاست.

دكتر الهام امين زاده، حضور خود در دانشگاه ها را زمینه ساز بهره مندی دولت از توانمندی های حقوقدانان دانشگاهی عنوان کرد و افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در نشست با نخبگان، اگر نخبه ای دیده نشود از بین می رود و جامعه از وجودش محروم می ماند، لذا در صورت عدم استفاده از توانمندی دانشگاه ها، دولت از توان آنها محروم مانده است.

وی از راه اندازی بانک اطلاعاتی حقوقدانان کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: فاصله از پایتخت نباید سبب نادیده گرفتن استعدادها شود.

دکتر امین زاده ابراز امیدواری کرد؛ با حضور کارگروه مستندساز اراضی با مشارکت نمایندگان معاونت حقوقی ریاست جمهوری و مسئولین امور حقوقی تعدادی از وزارتخانه های مرتبط، مشکلات صدور اسناد اراضی دانشگاه شهرکرد برطرف شود.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، شرکت در شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی و نظارتی استان، نشست با اساتید دانشگاه و اعضای اتاق بازرگانی از برنامه های سفر معاون حقوقی رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.