ساری ؛

رتبه برترآمل دروقف داوطلبانه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل از رتبه برتر این شهر در مورد وقف داوطلبانه در استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ حجت الاسلام رسول علیخانی با اشاره به وقف زمین ۲۰۰ متری توسط بانوی آملی برای عزاداری سرور وسالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، افزود : خانم سیده طوبی حسنی ساکن یکی از روستاهای آمل، این سطح از زمین خود را که حدود ۸۵۰ میلیون ریال ارزشگذاری شده برای کارهای خیریه و عزاداری امام حسن وامام حسین(ع) اختصاص داده است.

وی یادآورشد : از ابتدای امسال تاکنون واقفان نیک اندیش در شهرستان آمل هفت قطعه زمین خود را به مساحت تقریبی حدود ۱۰ هزارمترمربع برای امور خیریه دراین شهرستان وقف کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، ارزش تقریبی این موقوفه ها را بیش از هفت میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: شهرستان آمل در وقف داوطلبانه امسال جزو شهرستانهای برتر مازندران بوده است.

حجت الاسلام علیخانی همچنین یکی از برنامه های جدی اداره اوقاف وامورخیریه آمل را سند دارکردن حدود ۳۵ هزار رقبه وقفی در این شهرستان اعلام کرد وگفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۲۰۰ رقبه وقفی آمل سنددار شد.

وی افزود: واقفان نیک اندیش در هنگام ثبت موقوفات به نیازهای روز جامعه توجه کنند.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه آمل گفت: وقف سبب می شود تا برای همیشه آثار و خیرات و بخشش مال و کمک به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان شامل حال واقف شده و از بهره های معنوی و اخروی آن بهره مند شود.

حجت الاسلام علیخانی یادآورشد: وقف جایگاه بسیاربالایی در مبانی دینی و اسلامی دارد، و ترویج فرهنگ وقف امری اساسی و ضروری است که باید در این راستا تلاش ارزنده ای صورت گیرد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: رتبه ، برتر ، شهر ، ساکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.