ارومیه؛

وجود 3 هزار سالن ورزشی در کشور

3 معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش :هزار سالن ورزشی در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه؛ معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونین تربیت بدنی استان اظهار داشت: 3 هزار کانون برون مدرسه ای 10 هزار کانون درون‌مدرسه‌ای و 3 هزار سالن ورزشی جهت استفاده دانش آموزان در کشور وجود دارد.

"مهرزاد حمیدی" گفت:مناطق استان ها حساس ترین و اصلی ترین بدنه آموزش و پرورش را شامل می شوند چرا که برنامه ها در این بخش وارد مراحل اجرایی می شود.

وی افزود: اگر در مناطق پویایی لازم باشد وضعیت آموزش و پرورش تغییر می یابد چرا که مناطق بخش کلیدی ساختار آموزش و پرورش را تشکیل می دهند.

حمیدی با بیان اینکه آموزش و پرورش نزدیکترین حلقه ارتباطی نظام با دانش آموزان و اولیای آنان در مراکز آموزشی است، ادامه داد: در حوزه ورزش همگانی تلاش می‌کنیم تا تمام دانش‌آموزان علاوه بر ساعات تربیت بدنی، چهار ساعت در هفته فعالیت ورزش انجام دهند و سرآمد آنها به کانون‌های ورزشی مدارس معرفی و برای ورزش قهرمانی استعداد‌یابی شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: درراستای المپیاد درون مدرسه ای 8 هزار کانون درون مدرسه ای و 3 هزار کانون برون مدرسه ای ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: 3 هزار سالن ورزشی در کشور وجود دارد که باید این سالن ها از طریق مجتمع های آموزشی جهت استفاده بهتر دانش آموزان در فعالیت های ورزشی اداره شود.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌غربی در سال گذشته با برپایی المپاد درون مدرسه‌ای شادی و نشاط را به دانش‌آموزان بازگردانیده است؛ تصریح کرد: از 10 آبان ماه جاری دومین المپیاد ورزشی مدارس با حضور چهار میلیون نفر دانش‌آموز در تمامی مراکز آموزشگاهی به همراه انجام ورزش صبحگاهی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.