اصفهان؛

هیئتی ها به اجرای سبک زندگی اسلامی پایبند باشند

امام جمعه اصفهان اجرای سبک زندگی اسلامی و دوری از تجملات در جامعه را وظیفه اعضای هیئات عزاداری دانست و این کار را موجب افتخار هیئات مذهبی برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ آیت الله طباطبایی نژاد در دیدار بااعضای هیأت امناء هیئت رزمندگان اسلام ضمن آرزوی نابودی آل سعود و صهیونیسم جنایتکار،گفت: خوشحالم که در ایام عاشورا جلساتی خوبی همچون رزمندگان اسلام و عاشوراییان و که جذب جوانان در دستور کارشان است در اصفهان برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید امام حسین(علیه السلام) را به محرم محصور کنیم بلکه قیام حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) باید منشا حرکت های بزرگ باشد، گفت: هیئت های بزرگ اصفهان بایستی فعالیت تشکیلاتی داشته باشند و عضو گیری انجام دهند و اعضای ثابت خود را شناسایی کنند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: حسین گفتن خیلی راحت است اما حسینی ماندن خیلی سخت است، ما باید در اعمال خود کاری کنیم که دیگران هم حسینی شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد نماز اول وقت، قرائت روزانه قرآن کریم و دوری از محرمات را برای هیئتی ها لازم و ضروری دانست و گفت: همه ما که در جلسه عزاداری امام حسین(علیه السلام) شرکت می کنیم و خود را هیئتی و امام حسینی می دانیم نسبت به انجام این اعمال، متعهد هستیم.

وی در ادامه به مباحث اجتماعی و کارکرد هیئات در آن اشاره کرد و افزود: جامعه باید بدانند که اهالی هیئت رزمندگان اصفهان در ازدواج دختران و پسران خود از تجملات دوری می کنند، جهیزیه ساده می دهند و بیش از ۱۴سکه در مهر دختر قرار نمی دهند.

آیت الله طباطبایی تاکید کرد: خصلت های اسلامی باید توسط رزمندگان اسلام در جامعه منتشر شود.

 عضو مجلس خبرگان رهبری دوری از اخلاق اسلامی را دوری از انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلابی بودن و حسینی بودن فقط به حضور     در جبهه های جنگ نیست و در حال حاضر باید در مباحث اجتماعی نیز لباس رزم پوشید و رعایت سبک زندگی اسلامی از اعضای اصلی هیئت های مذهبی شروع شود.

 در ادامه آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس هیئت امنای هیئت رزمندگان اسلام اصفهان گفت: در سال جاری تغییراتی در اساسنامه هیئت رزمندگان انجام شد و هیئت مدیره قبلی در هیئت امنا قرار گرفتند که از این پس وظیفه نظارتی خواهند داشت.

 وی با اشاره به اینکه ساختار کلی اساسنامه این هیئت نیز دست خوش تغییرات جزئی شده است، اظهار داشت: ده هزار اسم و مشخصات از مخاطبین هیئت رزمندگان داریم که در سال جاری بعد از محرم نیز با آنان در ارتباط خواهیم بود.

امام جمعه موقت اصفهان همچنین به تداخل مدیریت در اجرای برنامه در مسجد امام (ره) اشاره کرد و افزود: نظر واقف مسجد جامع عباسی اجرای برنامه های مذهبی در این مسجد است و مباحث میراثی و گردشگری در اولویت بعدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی باید بداند که وظیفه آنان رسیدگی به بنای مسجد جامع عباسی است، تصریح کرد: نباید برنامه های مذهبی مسجد، نمازهای جماعت، برنامه های فاطمیه و محرم و اعتکاف را در آن تعطیل کرد.

آیت الله مهدوی در پایان گفت: به برکت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) هیئت رزمندگان با تمرکز جمعیتی فوق العاده ای رو به روست و خوشبختانه خیلی از مخاطبین مباحث مطرح شده در جلسات هیئت عزاداری را یادداشت می کنند

انتهای پیام/ش
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.