جاسوسی و تخریب سخت افزار با فلش مموری

نوعی فلش درایو مخرب با نام «Dark Purple‌» تولید شده که از طریق درگاه یو‌اس‌بی طعمه را مورد حمله قرار می‌دهد. در این نوع حمله، علاوه بر اطلاعات رایانه، سخت‌افزارهای آن نیز آسیب خواهند دید.

جاسوسی و تخریب سخت افزار با فلش مموریبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوعی فلش‌مموری مخرب تولید شده است که قدرت تخریب فیزیکی رایانه را دارد. این فلش درایو مخرب با نام «Dark Purple‌»، از طریق درگاه یو‌اس‌بی طعمه را مورد حمله قرار داده و علاوه بر سرقت اطلاعات، سخت افزار رایانه را نیز نابود می‌کند.

فلش درایو مخرب پس از دریافت انرژی الکتریکی 220 ولت از طریق درگاه یو‌اس‌بی، مانند یک ترانسفورماتور جریان مستقیم عمل کرده و در هر سیکل به وسیله چند خازن کوچک جریان خروجی را افزایش می‌دهد. رفت و برگشت انرژی، سبب نابودی کلیه قطعات سخت افزاری رایانه می‌شود. اکثر قطعات اصلی نصب شده بر روی مادربرد از طریق کابل و یا سیم‌کشی داخلی به یکدیگر متصل بوده از این رو جریان بیش از اندازه موجب آسیب رساندن به آن‌ها نیز می‌شود.

با پیدایش حملاتی از این دست، باید نوع محافظت از رایانه‌ها نیز دستخوش تغییرات عمده شود. شاید تا چند سال آینده، دیگر نتوان به توان فایروال‌ها و آنتی‌ویروس‌ها متکی بود، چنانچه در روزگار کنونی نیز، در برخی موارد این سامانه‌های امنیتی، از توان لازم برای محافظت از رایانه‌ها، برخوردار نیستد و پیدایش تجهیزات جدید، لزوم بازنگری در سامانه‌های امنیتی را بیش از پیش، نشان می‌دهد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۲ آذر ۱۳۹۴
کاملاً درسته تا 5 سال آینده دیگه روی آنتی ویروس ها نمیشه حسابی باز کرد
آخرین اخبار