یاسوج ؛

قراردادهای ساخت مسکن مهر کهگیلویه وبویراحمد خلاف قانون است

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع حدود پنج هزار و 126 واحد مسکن مهر در این استان یک هزار و 800 واحد آن تاکنون به متقاضیان تحویل داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ حسن فدایی در نشست شورای مسکن کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  قراردادهای مربوط به ساخت مسکن مهر در این استان خلاف قانون بوده است ، افزود: یک هزار و 500 واحد دیگر نیز آماده تحویل به متقاضیان هستند که با اتمام برخی زیرساخت ها تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

وی با اشاره به 850واحد مسکن مهر رها شده و راکد مانده در سطح استان نیز گفت: حدود 20پیمانکار مسکن مهرکهگیلویه وبویراحمد بنا به دلایل مختلف از دولت گذشته تاکنون این تعداد واحد را نیمه کاره رها کرده اند.

فدایی افزود: مشکل اساسی در این راستا واگذاری قطعی این واحدها به متقاضیان و ادره کل راه و شهرسازی است که این پیمانکاران با توجه به قرارداد سه جانبه هم اکنون مدعی هستند که هیچ تعهدی در قبال ادامه کار و اتمام این واحدها ندارند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده این پیمانکاران نیز مبلغ بیش از 40میلیارد ریال نیز از متقاضیان بابت کارهای انجام نشده در ساخت این واحد ها دریافت کرده اند.

فدایی یاداور شد: البته با پیگیری های انجام شده میزان مبلغ باقی مانده و مطالبات متقاضیان از این پیمانکاران به حدود 10 میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه معضل و چالش های موجود مسکن مهر کهگیلویه وبویراحمد مربوط به دولت گذشته است و رویکرد دولت یازدهم نیز سعی بر رفع موانع موجود است، گفت: قراردادهای مربوط به ساخت مسکن مهر در این استان خلاف قانون بوده است.

این مسئول تصریح کرد: ساخت مسکن مهر در استان های مختلف یا به صورت قرارداد سه جانبه، یا تعاونی و یا خود مالکی است که تمامی قراردادها و واحدهای مربوط به خودمالکی ها بدون کمترین مشکلی به نتیجه رسیده است.

فدایی افزود: بیشترین مشکلات مربوط به ساخت مسکن مهر در کشور بویژه این استان مربوط به قراردادهای سه جانبه است که حتی سهل انگاری و تخلف برخی کارکنان راه و شهرسازی نیز در آن مشهود و آشکار است.

مدیرکل راه و شهرسازی یکی دیگر از مشکلات مربوط به مسکن مهر این استان را سهم باقی مانده برخی متقاضیان در زمینه افزایش تسهیلات اعلام کرد و افزود: هر متقاضی باید بین 60 تا 70 میلیون ریال به بانک مسکن بابت افزایش سهم تسهیلات پرداخت کند که تاکنون این مهم نیز انجام نشده است.

انتهای پیام /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.