مشهد؛

افزایش 12 درصدی رشد مشارکت های مردمی در بازساری عتبات عالیات

مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی گفت : مشارکت های نقدی مردم در بازسازی عتبات عالیات رشد 12درصدی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد خراسان رضوی ،دهنوی در جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان مشهد با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان رضوی نهاد مردمی است و با مشارکت های مردمی هدایت می شود افزود : در سال 90 بالغ بر 850 میلیون تومان در سال 91 بالغ بر یک میلیارد و 240 میلیون تومان در سال 92 دو میلیارد و 480میلیون تومان ودر سال 93 دو میلیارد و 870 میلیون تومان وجوهات جمع اوری شده است.

وی گفت : امسال نیز در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 12 درصد رشد در کمک های نقدی مردم در بازسازی اعتبات عالیات وجود داشته است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی افزود: هزینه های جاری ستاد بازسازی عتبات عالیات در دو بخش انجام می شود یک بخش آن پروژه های عمرانی است که در 14 فصل عمرانی در شهرهای نجف اشرف ، کربلای معلا ، کاظمین و سامرا با واریز نقدی مردمی انجام می شود و مشارکت های مردمی در هزینه های جاری لحاظ نمی شود.

دهنوی گفت : هزینه های جاری این ستاد باید از سوی استانداری و شهرداری مشهد تامین شود که متاسفانه تا امروز هیچ تصمیمی و اعتباری اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و نگاه به فعالیت های فرهنگی در بخش عمرانی این ستاد در خارج ازکشور افزود : تمامی پروژه های عمرانی در زمینه بازسازی عتبات عالیات ریشه در کار فرهنگی دارد و یک کار عمرانی محسوب نمی شود و تا کنون بالغ بر370 نفر کارشناس عمرانی و مهندسی برای توسعه دو حرم در کربلای معلا اعزام شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی گفت : کمک های غیر نقدی شامل مصارف ساختمانی ، اجناس مصرفی ، سیتم های روشنایی و بیش از صد ها کتب قرانی و امکانات رفاهی در سال جاری ارسال شده است و سعی شده است در ایام محرم به خصوص تاسوعا و عاشورا حسینی (ع) هیچ مشکلی در تامین نیازهای زائرین وجود نداشته باشد.

دهنوی افزود : خوشبختانه با همفکری مسئولان آستان قدس رضوی تصمیم های موثری در روند و بهبود شرایط بازسازی انجام گرفته شده و حضور نماینده ولی فقیه در آستان قدس رضوی میتواند این ستاد را میتواند در مسیر خود یاری بخشد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.