تدوین نامه اعتراضی 50 تشکل خطاب به نهادهای دولتی و مجلس

50 تشکل مرتبط با صنعت چاپ، ناشران، کاغذ و مقوا، بسته بندی و دیجیتال نامه‌ اعتراضی را خطاب به نهادهای دولتی و مجلس شورای اسلامی تدوین کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا شجاع، مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان در خصوص تازه ترین واکنش‌های تشکل‌های مرتبط باصنعت چاپ و نشر نسبت به افزایش 11درصدی تعرفه کاغذ به خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر نامه اعتراضی با امضای50 تشکل مرتبط با صنعت چاپ خطاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، روسای کمیسیون‌های اقتصادی،‌ صنایع،‌ فرهنگی و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تدوین شده است.

وی افزود:‌‌ این نامه علاوه بر امضای 28 تشکل که رسما من را نماینده تام الاختیار خود دانسته‌اند امضای شرکت تعاونی آشنا {نماینده 14 تعاونی ناشران کشور}، اتحادیه و شرکت تعاونی ناشران تهران، اتحادیه و شرکت تعاونی چاپخانه داران تهران، اتحادیه و شرکت تعاونی صنف صحاف تهران، اتحادیه کاغذ و مقوا و انجمن چاپ و دیجیتال ایران، شرکت تعاونی ناشران قم و تعاونی نشرکتاب‌های دینی قم را هم در خود جای داده و همه این تشکل‌ها مصرف کننده کاغذ چاپ و تحریر هستند.

مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان اظهار داشت: هدف اعتراض ما بیشتر در مورد کاغذ چاپ و تحریر بوده و البته در مورد کاغذ روزنامه هم به نظر میرسد که صنوف مرتبط با مطبوعات قوی تر از ما هستند و به طور حتم برخوردهای مناسب زا خواهند داشت.

شجاع ادامه داد: ما امیدواریم که دولت و مجلس محترم با توجه به دغدغه موجود و اینکه 50 تشکل محکم ایستاده اند تا تعرفه کاغذ افزایش پیدا نکند صنوف صنعت چاپ و نشر و به  ثبات بازار کاغذ و سایر بازار‌های کشور همچون بازار کاغذ مورد استفاده محصولات دارو، غذایی، بهداشتی و دفترها و کتاب‌های‌ دانش آموزان و دانشجویان را فدای افزایش تولید کارخانه‌های کاغذ نکنند.
وی بی ثباتی بازار کاغذ، باعث گرانی کاغذ و ورود رانت خواران که فقط به سرمایه گذاری فکر می‌کنند به بازار کاغذ را از نتایج افزایش11درصدی تعرفه واردات کاغذ دانست و تصریح کرد: امیدواریم که دولت با راهکارهای دیگری چون دادن وام‌های کم بهره و تخفیف ویژه در آب، برق و سوخت از کارخانه‌های تولید کاغذ حمایت کند چون هر چند که ما هم از کارخانه‌های تولید کاغذ حمایت می‌کنیم اما معتقدیم که با افزایش تعرفه کاغذ برخی از وارد‌کنندگان این محصول به این فکر می‌افتند که کاغذ‌های موجود در انبارهای خود را تا زمان ثبات قیمت تازه به بازار ارایه نکنند و کاغذ بی‌ثبات و قیمت افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان گفت: به نظر من افزایش تعرفه کاغذ ضمن زیر سوال بردن ثبات بازار، باعث افزایش قیمت تمامی محصولات ارایه شده در بازار می‌شود.

شجاع در پایان ضمن ابراز قدردانی خود از انجمن واردکنندگان کاغذ که برخوردی عاقلانه و منطقی با مبحث افزایش تعرفه کاغذ داشته و به دور از سودجویی با اجرایی شدن این تصمیم مخالفت کرده اند، افزود: بنابر احتمالات موجود قیمت کاغذ در صورت اجرایی شدن تصمیم افزایش تعرفه کاغذ به بالای100هزار تومان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد:همه تشکل‌های مصرف‌کننده کاغذ چاپ و تحریر از جمله چاپخانه داران و ناشران از قیمت موجود در بازار راضی هستند و هر گونه تغییر تعرفه باعث بی‌ثباتی بازار کاغذ خواهد شد.

گزارش از: نسرین خدایاری

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار