شاکری:ماکت رفع معضل در هرندی طراحی نشده است

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: برای شروع ساخت و ساز در یک منطقه، مالک آن از قبل طراحی می‌شود این در حالی است که مدل و ماکت رفع معضل هرندی طراحی و تعریف نشده و ارائه برنامه برای چنین معضلی در صحن علنی کافی نیست.

شاکری:ماکت رفع معضل در هرندی طراحی نشده استمجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با انتقاد از عدم ارائه طرح مطالعاتی هرندی پیش از تصویب بودجه اظهار کرد: متاسفانه در زمان تصویب بودجه 250 میلیاردی هرندی هیچ گونه طرح مطالعاتی ارائه نشد و شهردار تهران قول ارائه طرح مطالعاتی را بعد ازتصویب بودجه داد که این روال کاری را هیچ منطقی نمی‌پذیرد.

 وی با اشاره به اظهارات عجیب رئیس شورا افزود: انتظار داشتیم که رئیس شورای شهر قبل از دریافت طرح مطالعاتی، بودجه را تصویب نکند که متاسفانه این اتفاق افتاد و به مورد رای گیری گذاشته شد.

شاکری ادامه داد: زمانی که مطالعات طرح ارائه نشده چطور می‌توان بودجه آن را تصویب کرد؟

عضو پارلمان شهری در ادامه با انتقاد از ارائه برناه معاونان شهردار بیان کرد: در حال حاضر نیز متاسفانه معاونان شهردار طرح مطالعاتی در قالب برنامه و در زمان محدود در صحن علنی ارائه می‌دهند و فرصتی برای بررسی مفید یا غیر مفید بودن آن وجود ندارد این در حالی است که طرح مطالعاتی باید پیوست بودجه داشته باشد.

 شاکری با اشاره به اینکه هویت محله‌ای هرندی مخدوش شده است، تصریح کرد: هویت محله‌ای هرندی دچار خدشه شده ودر حال حاضر افرادی که در آن منطقه هستند ارتباطی با محله هرندی و تهران ندارند متاسفانه اتباع کشورهای دیگر و دیگر قومیت‌ها در آن منطقه ساکن هستند و همین امر موجب افزایش ناهنجاری و فساد شده است.

وی با بیان اینکه صرف هزینه غذا موجب افزایش ناهنجاری در آن منطقه می شود ،تصریح کرد: شهرداری در حال حاضر هزینه های گزافی را برای توزیع غذا میان آن ها صرف می‌کند که نه تنها پسندیده نیست بلکه موجب تجمع افراد در زمان توزیع غذا در آن محل می‌شود و به طوری که رقم دو هزار نفری را نیز اعلام کرده‌اند این در حالی است که تردد روزانه آن محله به 1150 تا 200 نفر می‌رسد و این نشان از آن دارد که کار کارشناسی و مطالعاتی انجام نشده و این امور زود گذر تنها به افزایش ناهنجاری کمک می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بیان کرد: بودجه هرندی نیز در حال حاضر به 400 میلیارد رسیده  و متأسفانه هیچ مدلی برای رفع معضلات آن ارائه نکرده‌اند و زمانی که حتی برای ساخت و ساز در یک منطقه ماکت آن را از قبل طراحی می‌شود چرا برای رفع معضل در این مقیاس کار کارشناسی و مدل و ماکت ارائه نشده است.

شاکری تاکید کرد: در صحن علنی که  تنها 3 دقیقه وقت اظهار نظر دارند زمان مناسبی برای ارائه برنامه محله هرندی که مطالعات آن از قبل ارائه نشده نیست وباید این موضوع در جلسات طولانی مدت بررسی شود که متأسفانه این کار انجام نشده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار