پگیدا خواستار انتقال مسلمانان به اردوگاه‌های نازی

در پی اظهارات یکی از سخنگویان جنبش راست افراطی و ضد اسلامی «پگیدا» مبنی بر بازگشایی اردوگاه‌های کار اجباری دوره آلمان نازی برای نگهداری مسلمانان و آوارگان کشور، جنبش مزبور تحت پیگرد قرار گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آلمان سه‌شنبه به نقل از لارنس هاسه، دادستان ایالتی شهر درسدن در شرق آلمان، گزارش داد: «ما در حال بررسی این پرونده مشکوک به برانگیختن نفرت و درصدد احراز ماهیت کیفری آن هستیم.»
 
تحقیق درباره این پرونده یک روز پس از آن آغاز شد که عاکف پیرینچسی، نویسنده آلمانی ترک تبار در جمع هزاران نفر از تظاهرات‌کنندگان در راهپیمایی نخستین سالگرد تاسیس جنبش پگیدا گفت: «البته راه‌های جایگزین دیگری وجود دارد، اما متاسفانه اردوگاه‌های کار اجباری تعطیل هستند.»
 
لوتز باخمن، موسس پگیدا، به خاطر اظهارات پیرینچی در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی فیسبوک عذرخواهی کرد، تا از این طریق از شدت موج واکنش‌های تند نسبت به این مواضع بکاهد.
 
این نخستین باری نیست که جنبش مزبور رسوایی به بار می‌آورد.
 
پیشتر، باخمن در پی انتشار عکسی از خودش با شمایل هیتلر خشم عمومی را برانگیخت که سبب کناره‌گیری وی از رهبری این گروه شد.
 
پیگدا مخفف عبارت آلمانی «اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی‌شدن غرب» است. این جنبش اکتبر 2014 در درسدن، در شرق آلمان تشکیل شد و از آن زمان، طرفداران این جنبش، دوشنبه هر هفته در این شهر راه‌پیمایی شبانه برگزار می‌کنند.
پگیدا خواستار انتقال مسلمانان به اردوگاه‌های نازی
 تصویر جنجال برانگیز از لوتز باخمن، موسس پگیدا با شمایل آدولف هیتلر

طرفداران جنبش پگیدا خواستار اعمال قوانین سخت‌تر علیه هجوم مهاجران به آلمان و اروپا هستند.
 
منبع: پرس تی وی
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۴
قیافرو واقعا چقدر خشن از شدت این خشم لکنت زبان گرفتممممممم خخخخخخخ ! صورتش بدرد برنامه خندوانه میخوره هم این ابله و هم اربابش آدلف هیتلر .