ایران از لحاظ تولید گردو، سومین قطب تولید این محصول در دنیا ست اما در بحث صادرات رتبه بیستم جهان را دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی درجشن برداشت گردو در اسکو با بیان این خبر گفت :سطح زیرکشت محصول گردو در ذربایجان شرقی 10 هزار و 654 هکتار است و حدود 20 درصد گردوی استان در شهرستان اسکو تولید می شود.

شکوری افزود :: ایران از لحاظ تولید گردو سومین قطب تولید این محصول در دنیا محسوب می شود اما به علت تکـثیر گـردو به طورعمده به روش بذری و یکنواخت نبودن محصول سهم صادرات ایران به رتبه پایین تر از بیستم جهانی تنزل یافته است.

فرماندار شـهرستان اسکو نیز در این مراسم مهمترین مشکلات باغداران گردو در این شهرستان را نبـود صنایع تبدیلی و خروج این محصول به صورت خام به دیگر شهرستان ها عنوان کرد.

صادقی افزود: متاسفانه به علت نبود مراکز فرآوری و صنایع تبدیلی اکثر محصولات باغی این شهرستان به صورت خام توسط واسطه ها خریداری و به دیگر استان های کشور صادر می شود .

عبادپور افزود: سطح زیرکشت گردو در استان 10 هزار و 654 هکتار بوده که از این میزان یک هزار و 550 هکتار مربوط به شهرستان اسکو می باشد.

عبادپور ادامه داد: از سطح زیرکشت مذکور یک هزار و 400 هکتار در مرحله باردهی بوده که با عملکرد 3 تن در هکتار تولید متجاوز از 4هزار و 200 تن محصول به طور سالانه قابل استحصال می باشد لذا شهرستان اسکو از نظر سطح زیرکشت و تولید گردو رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.