انتقال فرهنگ چشم و هم چشمی خرید موبایل به کودکان

یک روانشناس گفت: هرچه زمان می‌گذرد سن استفاده از موبایل کاهش می‌یابد و این در حالی است که خانواده‌ها بی رحمانه فرهنگ چشم و هم چشمی خرید انواع دستگاه‌های الکترونیکی رابه فرزندان انتقال می‌دهند.

علیرضا سفید چیان روانپزشک در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: استفاده زود هنگام و بیش‌ از اندازه کودکان از موبایل خلاقیت را از آنان از بین می‌برد و نیز در ارتباط گیری با هم سن و سالانشان به دلیل سرگرمی با این وسیله و قطع ارتباط با اطرافیان دچار مشکل می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر قرار است به هر دلیلی در سنین پایین گوشی در  اختیار فرزندانمان قرار دهیم دقت کنیم تا گوشی غیر هوشمندی که فقط موضوع مکالمه مدنظر بوده و قابلیت دسترسی به اینترنت دران فراهم نباشد را انتخاب کنیم.

این روانپزشک با اشاره به مضرات در اختیار قرار دادن موبایل به فرزندان در سنین پایین افزود: وقتی کودکان با وسایل الکترونیکی مانند موبایل  سرگرم می‌شوند توانایی گفتگوی مؤثر با والدین را از دست داده و در هنگام مشکلات به دلیل نداشتن رابطه صمیمانه با والدین دچار عدم اعتماد به نفس و سردرگمی درحل مسائل می‌شوند.

سفید چیان در پایان گفت: سن در اختیار گذاشتن گوشی همراه به فرزندان پایان دبیرستان و در 18 سالگی پیشنهاد می‌شود هنگامی که آنها آمادگی لازم را برای کنترل  این دستگاه هوشمند به‌دست آورند و قادر به تصمیم گیری عاقلانه و کنترل هیجانات و احساسات خود باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار