تبریز؛

افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی تبریز به 700 هزار تن در سال

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی مدیران صنایع مادر کشور را بر خودکفایی در تولید و رونق اقتصاد داخلی از طریق تلاش مضاعف دعوت کرد .

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در دیدار مدیرعامل پتروشیمی تبریز با وی گفت : ملت ما انتظار دارد با تلاشهای خستگی‌ناپذیر برای صادرات بیشتر و غلبه بر بازارهای خارجی توان اقتصادی خود را به دنیا نشان دهد. 

امام جمعه تبریز افزود: هموار سازی راه تولید در صنایع مادر برای رهایی از وابستگی و ایجاد اشتغال امر مهمی است که تلاش مضاعف در این راه وظیفه همه دست‌اندرکاران محسوب می‌شود.

در این دیدار مدیر عامل پتروشیمی تبریز هم گفتاین کارخانه با تولید سالانه 350 هزار تن انواع پلاستیک‌های خام، علاوه برصادرات مستقیم به 25 کشور، نیازهای 764 صنعت پایین دستی کشور را تامین می کند .

سلیمانی با تشریح توانمندی‌ها و دستاوردهای پتروشیمی تبریز به عنوان بزرگ‌ترین شرکت شمال‌غرب کشور از نظر حجم کسب و کار گفت : مجتمع پتروشیمی تبریز بیش از 2 هزار و 700 نفر نیروی فعال دارد که با دستیابی به تولید 100 درصد آن در حال حاضر به افزایش بیش از ظرفیت آن برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: هدف توسعه‌ای پتروشیمی تبریز افزایش تولید به 2.5 برابر ظرفیت فعلی است که در همین زمینه احداث خط لوله اتیلن غرب در ادامه مسیر عسلویه، از میاندوآب به تبریز به طول 154 کیلومتر در اولویت قرار دارد.

وی افزود: با اتمام این پروژه 150 هزار تنی با اعتبار 2 هزارو150 میلیارد ریال در مدت زمان 24 ماه برای تامین نیازهای صنایع پایین دست داخلی و خارجی ظرفیت تولید این مجتمع به 700 هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.