تبریز؛

تولید 10 هزار تن انار درخداآفرین آذربایجان شرقی

فرماندار خداآفرین گفت: با برگزاری اولین جشنواره استانی 'انار و محصولات کشاورزی و باغی ارگانیک' در روستای 'مردانقم' زمینه معرفی این شهرستان محروم و ناشناخته را در سطح استان و کشور فراهم می سازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛وی افزود: جشنواره انار از امسال با مشارکت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و تعدادی از نهادها و ادارات دولتی و غیردولتی در استانی برگزار شد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گفت: خداآفرین با 200 هکتار باغ انار وحشی، 170 هکتار انار بومی و 27 هکتار باغات انار اصلاح شده از معدود مناطق کشور در تولید این میوه به شمار می رود.

منصور عالی پور میزان تولید سالانه انار در خداآفرین را حدود 10 هزار و تن اعلام کرد و گفت: درختان بومی انار در خداآفرین، ارگانیک و عاری از سم و کود می باشند و در هر هکتار شش الی هشت تن انار با قدرت انبارداری بالا از آنها برداشت می شود.

روستای مدانقم خداآفرین در حاشیه رود ارس و جاده مرزی خداآفرین به جلفا قرار دارد و مرکز تولید محصولات کشاورزی و باغی ارگانیک از جمله انجیر، انار، گردو و ... به شمار می رود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.