«علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی ایران و «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در دیدار حاشیه نشست باشگاه بین المللی نخبگان «والدای» در شهر سوچی، اوضاع منطقه و روابط دو جانبه را بررسی کردند.

اوضاع منطقه و روابط دوجانبه محور اصلی دیدار لاریجانی و پوتینبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛  «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی ایران و «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در دیدار حاشیه نشست باشگاه بین المللی نخبگان «والدای» در شهر سوچی، اوضاع منطقه و روابط دو جانبه را بررسی کردند.

 در این دیدار که شامگاه پنجشنبه برگزار شد، تحولات منطقه بویژه اوضاع سوریه و عراق و همچنین راهکارهای برخورد با تروریست ها بررسی شد.

لاریجانی و پوتین در مذاکرات خود، روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و بر لزوم بهره برداری از فرصت ها برای گسترش روابط تاکید کردند.

رییس جمهوری روسیه و علی لاریجانی سخنرانان روز پایانی نشست والدای بر لزوم برخورد قاطع جامعه جهانی با تروریسم در خاورمیانه تاکید کردند و خواستار قطع هرگونه حمایت خارجی از تروریست ها شدند.

لاریجانی همچنین در سخنان خود، بر اهمیت لزوم ادامه راهبرد حل سیاسی بحران سوریه از طریق مذاکرات سوری سوری تاکید کرد.

وی گفت: برخورد تاکتیکی و ابزاری قدرتهای بزرگ با تروریسم ، خطای استراتژیک دهه های اخیر این قدرتهاست . در تاریخچه شکل گیری و فعالیت اکثر جریانهای تروریستی ردپای سرویس های اطلاعاتی برخی کشورهای بزرگ را در بر دارد.

لاریجانی افزود: حتی در شرایط کنونی که خطر تروریسم را رهبران کشورها همه مطرح می کنند، کاملا مکشوف است که در بحران سوریه، قدرتهای بزرگ با بزک تروریست ها به عنوان «معارضه معتدل» به آنها سلاح و امکانات می رسانند.

دوازدهمین کنفرانس سه روزه باشگاه مباحثه والدای با عنوان «جوامع بین جنگ و صلح : غلبه بر منطق منازعه در دنیای فردا» که در آن شخصیت های سیاسی و دولتی وهمچنین پژوهشگران برجسته سیاست خارجی روسیه و دیگر کشورهای جهان حضور داشتند، امروز پایان یافت.

باشگاه سیاسی بین المللی «والدای» که از سال 2004 تاسیس شده و با جذب همکاری از 62 کشور جهان نشست های خود را سالانه ومنظم برگزار می کند، به عنوان گردهمایی ارائه کننده دیدگاه های مستقل سیاسی یا نزدیک به روسیه مورد توجه جهانی قرار دارد.

اوضاع سوریه، عراق، افغانستان، مبارزه روسیه با گروه تروریستی داعش و اوضاع اوکراین ازمحورهای بررسی نشست والدای با حضور مقامات کنونی و سابق کشورهای مختلف جهان و کارشناسان سیاسی بود که در آن «مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز سخنرانی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار