یک روز پس از کاهش شدید؛ بهای نفت افزایش یافت

بهای نفت یک روز بعد از کاهش شدید ناشی از افزایش ذخایر آمریکا روز پنجشنبه در بازارهای جهانی افزایش یافت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در بازار معاملات نیویورک (نایمکس) هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدییت برای تحویل در ماه دسامبر 18 سنت افزایش یافت به 45 دلار و 38 سنت رسید.

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر با افزایش 23 سنتی، 48 دلار و هشت سنت به فروش رسید.

بازار نفت آسیا نیز بهای نفت افزایش یافت

بهای نفت روز پنجشنبه در معاملات بازار آسیا نیز تحت تاثیر وفور خرید به قیمت ارزان افزایش یافت. با این حال تحلیلگران بازار نفت پیش بینی می‌کنند که این روند صعودی بهای نفت دوام چندانی نداشته باشد.

بر این اساس، هر بشکه نفت خام شیرین سبک برای تحویل در ماه دسامبر در معاملات روز پنجشنبه بازار آسیا با 22 سنت افزایش، 45 دلار و 57 سنت فروخته شد.

در این بازار بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در همان موعد با 27 سنت افزایش به 48 دلار و 35 سنت رسید.

بهای نفت خام روز چهارشنبه تحت تاثیر افزایش بیش از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا به طرز محسوسی کاهش یافته بود.

دنیل آنگ، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیوچرز مستقر در سنگاپور اعلام کرد: سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند در زمان کاهش بهای نفت بیشترین استفاده را از شرایط موجود ببرند.

وی افزود: افزایش نسبی بهای نفت در معاملات روز پنجشنبه ناشی از افزایش خرید نفت به قیمت ارزان در پی سقوط قابل توجه قیمت‌ها در معاملات روز گذشته است. اما عوامل بنیادین تاثیرگذار بر بازار نفت تغییر نکرده‌اند و همچنان مازاد عرضه و کاهش میزان تقاضا همچنان بیشترین تاثیر را در تعیین قیمت نفت در بازار جهانی دارند.

فعالان بازار نفت در حال حاضر منتظر انتشار آمار و ارقام مربوط به شاخص PMI هستند که وضعیت فعالیت کارخانه‌ای در منطقه یورو و آمریکا را نشان خواهد داد. این آمار روز جمعه منتشر می‌شود و کارشناسان پیش بینی می‌کنند که پائین تر از حد انتظار باشد.

دانیل آنگ گفت: احتمالا انتشار این نتایج بهای نفت خام را به طور ملموسی کاهش خواهد داد.

شاخص PMI فعالان و سرمایه‌گذاران بازار را از وضعیت سلامت بخش صنعت که از بزرگ‌ترین مصرف کننده‌های نفت محسوب می‌شود، آگاه خواهد کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، در هفته‌های اخیر کاهش سرعت رشد اقتصادی چین که نگرانی فعالان و سرمایه‌گذاران بازار را درباره میزان تقاضا در جهان تشدید کرده، بهای نفت شیرین سبک و نفت برنت را در معاملات جهانی کاهش داده است. انتشار آمار و ارقام ناامید کننده درباره فعالیت‌های صنعتی در چین که دومین قدرت اقتصادی بزرگ جهان محسوب می‌شود، نگرانی‌ها را درباره میزان تقاضای انرژی از طرف این کشور افزایش داده است. فعالیت‌های کارخانه‌ای چین در ماه‌های اخیر به طرز شدیدی کاهش یافته و مشکلاتی را که در مسیر رشد اقتصادی این کشور وجود دارد نمایان ساخته است.

منبع: شبکه خبر

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار