آغاز تحقیقات از وزیر کشور ترکیه در پی انفجارهای مرگبار اخیر در آنکارا

تحقیقات اولیه دادستان ها در ترکیه درباره کوتاهی و عملکرد ضعیف "سلامی آلتینوک" در پی وقوع انفجارهای اخیر در آنکارا، آغاز شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحقیقات از "سلامی آلتینوک" وزیر کشور ترکیه به اتهام کوتاهی و عملکرد ضعیف در پی انفجارهای اخیر آنکارا آغاز شده است. با این حال بعید است جزییات این تحقیقات علنی شود. زیرا دادستان ها برای حذف مصونیت سیاسی سلامی آلتینوک و آغاز تحقیقات کامل درباره وی، به چراغ سبز دولت نیاز دارند.

 تحقیقات اولیه پس از آن آغاز شد که انجمن حقوقی آنکارا با تنظیم شکایت نامه ای، وزیر کشور را به غفلت و نادیده گرفتن علایم هشدار و اجازه به سرویس امنیتی برای خنثی سازی حملات انتحاری روز دهم اکتبر متهم کرد.
 
چهار مظنون مرتبط با هسته های تروریستی در ترکیه این هفته به دست داشتن در این حملات متهم شدند و دادستانها می گویند یکی از بمب گذارها، برادر یکی از مظنونان بمبگذاری در ماه ژوییه است که 34 کشته بر جا گذارده بود.  
 
احزاب مخالف نیز دولت را متهم کرده اند که تهدید عوامل داعش را در کشور چندان جدی نگرفته است.  در حالی که رئیس پلیس آنکارا و دو مقام دیگر پس از انفجارها از مقام خود برکنار شدند، رجب طیب اردوغان -- رئیس جمهوری ترکیه -- و داود اوغلو -- نخست وزیر این کشور -- به شدت در برابر درخواست ها برای برکناری وزیر کشور مقاومت می کنند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار