داعش مسئولیت انفجار اخیر در قاهره را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش مسئولیت بمب گذاری اخیر در قاهره را که چهار زخمی در میان نیروهای پلیس مصر بر جا گذاشت، بر عهده گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه تروریستی داعش در بیانیه ای که روز جمعه در شبکه های اجتماعی منتشر شد، اعلام کرد انفجار یک بمب در برابر هتلی بزرگ در نزدیکی اهرام در شهر قاهره، کار عناصر این گروه بوده است. این انفجار زمانی اتفاق افتاد که نیروهای پلیس تلاش می کردند بمب را خنثی کنند.
 
 نگهبانان هتل مریدین که در فاصله یک کیلومتری اهرام معروف در منطقه قاهره واقع شده است، یک شیء مشکوک در نزدیکی هتل پیدا کردند و از نیروی پلیس کمک خواستند. به گفته مسئولان پلیس، شیء مشکوک یک بمب بود که متخصصان تلاش کردند آن را خنثی کنند؛ اما بمب پیش از خنثی شدن منفجر شد و دو تن از نیروهای پلیس و دو نگهبان هتل را زخمی کرد.
 
داعش نیز در بیانیه خود اعلام کرد بر اثر انفجار این بمب که بر ضد نیروهای پلیس کار گذاشته شده بود، دو مامور پلیس و دو نگهبان هتل زخمی شدند. بنا به اعلام وزارت کشور مصر، همزمان با این اتفاق در شهر العریش در شمال شبه جزیره سینا نیز بر اثر انفجار یک بمب در مسیر خودرو زرهی نیروهای پلیس یک مامور پلیس کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.
 
شمال شبه جزیره سینا مرکز فعالیت یک گروه افراطی موسوم به استان سینا است که پیش از این به انصار بیت المقدس معروف بود. این گروه برای نشان دادن بیعت خود با سرکرده داعش نام خود را به استان سینا تغییر داد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار