در اظهاراتی گستاخانه؛

اردوغان خطاب به پوتین: آیا عرفی برای استقبال از یک قاتل وجود دارد؟

رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی گستاخانه با "قاتل" خواندن بشار اسد، از همتای روسی‌اش برای استقبال از رئیس جمهور سوریه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، رئیس جمهور ترکیه، از آنچه اقدام همتای روسی اش در استقبال از "یک قاتل" خواند، انتقاد کرد.

رجب طیب اردوغان در اظهاراتی گستاخانه  خطاب به پوتین گفت: آیا در عرف دیپلماتیک، بندی وجود دارد که بتوان بر اساس آن از قاتل استقبال کرد؟ 

اردوغان در سخنرانی خود در دانشگاه غازی آنتپ افزود: این فرد (بشار اسد) اخیرا دیدارهایی در روسیه داشت. چگونه این کار امکان پذیر است. آیا در عرف دیپلماتیک بین المللی بندی برای استقبال از قاتل 33 هزار نفر، بر روی فرش قرمز وجود دارد؟ متاسفانه بشریت شاهد چنین حادثه ای بود. ما شاهد آن بودیم که بعضی طرف ها بر خلاف آنچه در دیدارها با ما می گویند عمل می کنند. ما همین مسئله را در مورد تحولات شمال سوریه هم شاهد هستیم. 

اردوغان در ادامه خاطر نشان کرد:" ترکیه اجازه نخواهد داد شمال سوریه به قربانی طرح های احزاب کردی تبدیل شود. اعلام حکومت خودمختار در این منطقه، تهدیدی برای ترکیه است. 

وی مدعی شد:  هدف آنها تسلط کامل بر منطقه شمال سوریه است. ما هرگز تهدید علیه خود را در این منطقه نخواهیم پذیرفت.



انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
برادر عزیز جناب اردوغان چقد بگم اینقدر نشین وفیلم حریم سلطان رو نبین .بداموزیی داره .بهتره دنبال فیلم های سنبل خان باشی واسه کشورتون نون داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۳ آبان ۱۳۹۴
قاتل تویی که کردها رو میکشی و به داعش اسلحه میرسونی تا بد ترین جنایتهارو به اسم اسلام تو دنیا انجام بدن
آخرین اخبار