برجام تیغی دو لبه است / تاکید مجدد بر لزوم لغو تحریم‌ها در نامه رهبر انقلاب

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که برجام تیغ دو لبه است، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص برجام فصل‌الخطابی برای همگان بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی نماینده مردم تبریز و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پی نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در خصوص برجام اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به طور طبیعی همیشه وسعت دیدی دارند که به عنوان یک ناخدایی که از بالا نگاه می‌کند، آینده را پیش بینی می‌کنند. ارزیابی ایشان نشان از اشراف کامل به مسائل روز است.

وی پیام رهبر معظم انقلاب را از چند جهت مورد ارزیابی قرار داده و افزود: پیام ایشان از زوایای مختلف دارای اهمیت است از جمله اینکه ایشان کلیات مذاکرات را مورد تائید قرار دادند و همچنین به این نکته نیز اشاره داشتند که ما ملتی هستیم که همیشه به توافق خود پایبندیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: ایشان به طور شفاف مشخص کردند که لغو و برداشتن تحریم‌ها مورد نظر است که مبادا دشمنان از این فرصت بهره‌برداری کرده و چشم طمع داشته باشند.

رحمانی در ادامه با اشاره به تکالیف همه دستگاه‌ها در این میان تاکید کرد: ایشان در نامه خود در خصوص برجام تکلیف و مسیر همه را مشخص کردند. لذا ملاحظات ایشان فصل الخطابی برای همگان بود چرا که مسیر اصلی را تعیین کردند.

وی همچنین به آسیب‌های احتمالی برجام نیز اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در این نامه نکات دیگری را لحاظ فرمودند از جمله این که از این توافق نباید آسیبی ببینیم. یکی از محورهای اصلی تاکیدات ایشان لزوم توجه به واردات بود.

این نماینده برجام را از بعد اقتصادی مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: بحث برجام و تاثیر آن در مسائل اقتصادی آثار و تبعاتی دارد که باید مورد بحث کارشناسان قرار بگیرد. از آن جایی که برجام در همه حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، اجتماعی و دیگر ابعاد مورد بررسی است ولی مهم‌تر، بُعد اقتصادی آن است.

رحمانی با بیان این که برجام تیغ دو لبه است، خاطرنشان کرد: این بدین معنا است که اگر ما در این توافق تسهیل و گسترش برخی روابط، برداشتن تحریم همچنین نقل و انتقالات را بتوانیم در جهت ورود تکنولوژی و نوسازی صنایع همچنین صادرات استفاده کنیم به نفع کشور است ولی اگر در اقتصاد مقاومتی سهل انگاری کنیم و منجر به واردات بی رویه شود به ضرر کشور خواهد بود. لذا فرمایش رهبر معظم انقلاب انسجام خوبی ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه ضمن توصیه به حفظ وحدت و انسجام ملی متذکر شد که به دنبال فرمایشات رهبر معظم انقلاب همه باید دست به دست هم دهیم تا فرمان ایشان تحقق یابد. باید برای اقتصاد مقاومتی فکری کنیم و انسجام مردم را جدی بگیریم. این پیام آسیب‌های متصور از توافق را یا به صفر و یا به حداقل می‌رساند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.