بركناری های غيراعتدالی؟!

حسين حسن نژاد و حجت‌الاسلام عباس اسلامي شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب و بنام استان‌هاي مازندران و كرمان كه تا روزهاي گذشته در سمت مديركل سياسي اين استان‌ها بودند در آخرين روز مهرماه از سوي استانداران خود بركنار شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسين حسن نژاد و حجت‌الاسلام عباس اسلامي شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب و بنام استان‌هاي مازندران و كرمان كه تا روزهاي گذشته در سمت مديركل سياسي اين استان‌ها بودند در آخرين روز مهرماه از سوي استانداران خود بركنار شدند.

تاكنون وزير كشور و معاونانش می‌گفتند كه استانداران و فرمانداران غيرهمسو و آنهايي كه شاخص‌هاي دولت را ندارند حتي شب انتخابات از سمت خود بركنار مي‌شوند با اين حال علت بركناري اين دو مدير استاني نه بي‌كفايتي است و نه غيرهمسو بودن! حسن نژاد كه در دولت اصلاحات فرماندار بابلسر بوده است به توانمندي در مديريت استان مازندران شناخته مي‌شود. مسئولان استانداري كرمان نیز علت بركناري حجت‌الاسلام اسلامي را بي‌صداقتي مي‌دانند اما او خود معتقد است عكسش با رئيس دولت اصلاحات باعث بركناري‌اش شده است.

  فرضيه‌هاي بركناري حسن نژاد

پنجم خرداد ماه سال جاري بود كه نام حسين حسن‌نژاد در رسانه‌ها مطرح شد. ربيع فلاح جلودار، استاندار مازندران وي را به عنوان مديركل سياسي و انتخابات استانداري مازندران معرفي كرد.

آن روز افرادي ديگري نيز به سمت‌هاي ستاد انتخاباتي اين استان منصوب شدند كه نام علي‌رضا يونسي به عنوان معاون سياسي- امنيتي و اجتماعي استانداري به چشم خورد. استاندار در آخرين روز ماه مهر و در آستانه پنجمين ماه صدور حكمش، اما تصميمش را تغيير داد و حسين حسن‌نژاد را از سمت خود بركنار كرد.

در حكمي كه استاندار براي بركناري حسن نژاد صادر كرده است، نه سطري درباره خدمات او به چشم مي‌خورد و نه علت بركناري او. البته برخي رسانه‌ها دليل اين بركناري را سفر اخير رئيس‌جمهور به استان مازندران مي‌داند كه مسئولان استانداري در بيانيه‌اي به خاطر استقبال اندك مردم از رئيس‌جمهور عذرخواهي كردند.

در كنار عذرخواهي عكس‌هايي نيز از ورزشگاه شهيد متقي ساري كه ميزبان سخنراني رئيس‌جمهور بوده در رسانه‌ها منتشر شده است كه نشان‌دهنده استقبال اندك مردم از رئيس‌جمهور بوده است. با همه اين حرف و حديث‌ها محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت پس از اين سفر استقبال مردم مازنداران از رئيس‌جمهور را پرشور دانست و گفت همه عكس‌هاي آن روز را مشاهده كرده و طبيعي است كه ورزشگاه شهيد متقي در ساعت هفت و نيم يا هشت صبح پر نشود.

با اين حال حسن‌نژاد از اصلاح‌طلبان معروف استان مازندران است كه سابقه فرمانداري بابلسر در دوران اصلاحات را در كارنامه خود دارد. اين خود مي‌تواند فرضيه اول را رد كند اما اين مساله هنوز جاي سوال است كه چرا او بعد از پنج ماه سمت خود را تحويل داده است. برخي از رسانه‌هاي محلي و اصلاح‌طلب مازندران نيز دليل اين بركناري را تصميم شخصي حسن‌نژاد دانسته‌اند و به گمانه‌زني درباره سمت آينده‌اش پرداخته‌اند. از سوي ديگر مسئولان ارشد وزارت كشور بارها از تغيير استانداران و فرمانداران ناتوان سخن گفته‌اند اما اين فرضيه نيز بعيد به نظر مي‌رسد چرا كه در استان مازندران از فرمانداري حسن‌نژاد در بابلسر به عنوان مديريت توانمند ياد مي‌شود. با این حال هنوز شخص جايگزين حسن نژاد در اين استان معرفي نشده است.

 عكس با رئيس دولت اصلاحات؟

عليرضا رزم‌حسيني، استاندار كرمان نيز حجت‌الاسلام عباس اسلامي مديركل سياسي استانداري را بركنار كرد. مراسم توديع اسلامي اول آبان ماه بدون حضور خودش و چهره‌هاي اصلاح‌طلب در كرمان برگزار شد.

علت بركناري اسلامي از اين سمت ظاهرا عكسي بوده كه اسلامي از خود در كنار رئيس دولت اصلاحات در صفحه اينستاگرام خود منتشر كرده است. اين درحالي است كه اسلامي از معدود مديران استانداري كرمان به شمار مي‌رفت كه در انتخابات رياست‌جمهوري سال92 حامي حسن روحاني بود. مابقي مديران استانداري كرمان اما در اين انتخابات از ستادهاي جليلي و قاليباف بودند. پس از آنكه اسلامي عكسي از خود و رئيس دولت اصلاحات در اينستاگرام منتشر كرد اعضاي جبهه پايداري در اين استان خواهان بركناري اسلامي شدند.

با اين وجود حميد ذكااسدي، معاون سياسي و امنيتي استاندار كرمان اسلامي در مصاحبه‌اي مدعي شده است كه بركناري اسلامي به دليل انتشار عكس با رئيس دولت اصلاحات نبوده و اين بركناري تنها به خاطر نداشتن صداقت و تخلف تشكيلاتي بوده است.

اسدي مي‌گويد از رئيس كل دادگستري سوال درباره ملاقات با رئيس دولت اصلاحات سوال كرده و پاسخ اين سوال را هم اینگونه اعلام كرده است كه ملاقات با رئيس دولت اصلاحات جرم نيست. وی در ادامه تاکید می‌کند: «ما احساس كرديم اقدامات اخير مديركل سياسي و انتخابات استانداري، منشور همدلي، اخلاق انتخاباتي و عقلانيت سياسي را زير سوال مي‌برد.» البته عباس اسلامي خود درباره بركناري‌اش نظر ديگري دارد.

وی در واكنش به اظهارات ذكااسدي درباره اينكه نداشتن صداقت علت بركناري اسلامي بوده خاطرنشان می‌کند: «اصلا چنين چيزي نبوده است. تا دو روز قبلش كوچك‌ترين موردي نبود و رابطه ما خيلي صميمي بود البته من نمي‌خواهم به اين موضوع ورود كنم.» اسلامي تاکید می‌کند دليل بركناري‌اش عكس با رئيس دولت اصلاحات بود ولاغير.


منبع: آرمان

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار