مشهد؛

اعلام آمادگی هلال احمر خراسان رضوی برای اعزام 20 تیم امدادی به مناطق زلزله زده

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی از آمادگی 20 تیم امدادی هلال احمر استان به مناطق زلزله‌زده پاکستان و افغانستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار اعلام آمادگی هلال احمر خراسان رضوی برای اعزام 20 تیم امدادی به مناطق زلزله زده پاکستانگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی دکتر احمدی با اشاره به زلزله‌ پاکستان و افغانستان گفت: درحال حاضر همه عوامل امدادی هلال احمر استان در آماده‌باش کامل هستند و 20 تیم‌ امدادی برادر و خواهر از هلال‌احمر استان آمادگی اعزام فوری به مناطق زلزله‌زده را دارند.

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی افزود: بنا به دستور رییس جمعیت هلال احمر و اعلام سازمان امداد و نجات از عصر امروز نیروهای امدادی این استان در آماده باش کامل هستند که اسامی 24 نفر از آقایان امدادگر دارای پاسپورت احصا شده است.

دکتر سید مجتبی احمدی افزود : در صورت نیاز علاوه بر عوامل انسانی و امدادگران، لوازم و تجهیزات مربوط به عملیات جستجو و نجات مانند دستگاه‌های زنده یاب و سگ‌های تجسس آنست و نیز ادوات آواربرداری و امداد این استان نیز برای ارسال به مناطق زلزله زده شبه قاره هند آماده است.

وی اظهار کرد : در صورت هماهنگی صلیب سرخ و هلال احمرهای این کشورها و اعلام نیازمندی از مناطق زلزله زده ، هلال احمر خراسان رضوی آماده یاری‌رسانی و هر گونه کمک به این دو کشور همسایه است ضمن اینکه هم‌مرزی با افغانستان زمینه دسترسی و سرعت عمل بیشتر را فراهم می‌آورد.

وی نخستین اقدامات پس از زلزله را شامل ارزیابی و جستجو و نجات و آواربرداری و تخلیه اضطراری عنوان کرد و ضمن تسلیت به خانواده های حادثه دیده ، کشته و زخمی شدن صدها انسان‌ در این مناطق را موجب تاسف دانست.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.