مشهد،

پیوستن فیلم بلند و نمایشنامه نویسی به جشنواره امام رضا(ع)

نشست های هم اندیشی چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با تاکید بر رضوی ماندن جشنواره به پیوستن بخشهای فیلم بلند و نمایشنامه نویسی به جشنواره چهاردهم انجامید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) تاکید کرد: نشست های هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که در مناطق 8 گانه سطح کشور برگزار شد، این جشنواره را 10 سال به جلو برد؛ جشنواره ای که نباید از محوریت فرهنگ رضوی خارج شود.

سید جواد جعفری گفت: کسانی که از آن ها توقع داریم و باید بیشتر در میدان باشند به گونه ای سستی می‌کنند، اما هستند افرادی که در کمال ناباوری بهترین و ماندگارترین کارها را انجام دادند و می دهند.

وی با تاکید بر اینکه کار برای امام رضا(ع) شرایط معنوی خاص خود و طلبیده شدن از سوی امام را می طلبد، افزود: کسانی که با نیت خالص در این مسیر گام برمی دارند کارهایشان ماندگار می شود و رشد می کنند.

دبیر جشنواره امام رضا(ع) تاکید کرد: باید باور کنیم برای انجام کار در ساحت فرهنگ رضوی انتخاب شده ایم.

جعفری از نقش آفرینی استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در جشنواره تقدیر و نسبت به عملیاتی شدن تصمیمات و مصوبات نشست های هم اندیشی ابراز امیدواری کرد.

وی بر تشکیل اتاق های فکر برای کیفی سازی برنامه های جشنواره در استان ها تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود در این اتاق های فکر علاوه بر متخصصین امر از کارشناسان دینی نیز استفاده شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) همچنین بر اهمیت امر آموزش شرکت کنندگان به لحاظ محتوایی و تکنیکی تاکید کرد و افزود: شرکت کنندگان در جشنواره علاوه بر اینکه به لحاظ قالب و تکنیک باید مسلط باشند به لحاظ معرفتی نیز باید آموزش های لازم را کسب کنند.

تصویب جشنواره فیلم بلند رضوی به میزبانی خراسان رضوی

در این نشست سید سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نسبت به برپایی نمایشگاهی از دستاوردها و آثار جشنواره ها با هدف اطلاع رسانی و آشنایی مردم با این جشنواره اعلام آمادگی کرد که با موافقت اعضاء همراه بود.

همچنین برگزاری ویژه برنامه های سالروز ورود امام رضا(ع) به خراسان در مسیر جاده ولایت و جشنواره فیلم بلند رضوی(سینمایی) به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مورد تصویب قرار گرفت.

احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نقطه قوت جشنواره نقاشی خط و حروف نگاری رضوی را که به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می شود، برگزاری کارگاه های آموزشی در حاشیه جشنواره دانست و گفت: این کارگاه ها براساس نیازهای هنرمندان برگزار می شود و امیدواریم با وجود کمبودهای مالی که وجود دارد، بتوانیم باز هم این کارگاه های آموزشی را برگزار کنیم.

تصویب جشنواره نمایشنامه نویسی رضوی به میزبانی خراسان شمالی

همچنین معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی میزبان جشنواره تئاتر رضوی گفت: این جشنواره با برنامه های ویژه مثل همایش گفتمان تئاتر دینی، افتتاح تماشاخانه شمس، بزرگترین تماشاخانه تئاتر ایران، اجرای نمایش مشترک تئاتر ایران و تاجیکستان در حوزه دینی برای نخستین بار در بجنورد برگزار شد و این نمایش با درخواست برای اجرا در بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر روبرو شد.

حسن عابدی خواستار افزوده شدن بخش نمایشنامه نویسی به جشنواره تئاتر رضوی شد که با موافقت اعضاء در کنار جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد برگزار می شود.

همچنین اعلام شد استان هایی که در زمینه برگزاری یک موضوع به اشباع لازم رسیده اند می توانند موضوعات خود را جابه جا کنند. اتفاقی که به طور معمول در جشنواره در گذشته هم رخ داده است.

جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) همه ساله در ایام دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه(ع) در سراسر کشور آغاز و همزمان با شب ولادت حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس خاتمه می یابد.

آخرین نشست هم اندیشی مدیران کل ارشاد منطقه 6 کشور درباره چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد و قرار است در روزهای 12 و 13 آبان ماه جاری نشست کمیته برنامه ریزی چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مشهد برگزار شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.