پسکوف: عملیات روسیه در سوریه برای مبارزه با تروریسم است

سخنگوی رییس جمهور روسیه در گفتگو با بی بی سی گفت، عملیات روسیه در سوریه برای کمک به مبارزه با تروریسم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در گفتگو با این شبکه گفت دخالت نظامی روسیه در سوریه در واقع عملیات نیروی هوایی روسیه برای حمایت از ارتش سوریه در نبرد با تروریسم و گروههای افراطی است که در حال حاضر بیشتر بخشهای خاک سوریه را به اشغال خود درآورده اند.

وی افزود: روسیه در حال حاضر از ارتش سوریه حمایت می کند و من با این گفته مخالف نیستم که روسیه در تلاش برای حمایت از رژیم بشار اسد در سوریه است. روسیه به دنبال این هدف نیست. تلاش روسیه برای نجات سوریه از سازمان های تروریستی و افراطی است.

پسکوف تاکید کرد: البته حرفها و تحلیل های زیادی درباره موضعی ملایم تر و متعادل تر یا هوشمندانه تر مطرح می شود با این حال متاسفانه همه شرکای ما تا کنون موفق نشده اند یک مخالف جدی که هیچ ارتباطی با تروریست ها و افراط گرایان و داعش(گروه تکفیری صهیونیستی) نداشته باشد پیدا کنند. بنابراین بسیار مهم است که سوریه و تمامیت ارضی و سیاسی این کشور را نجات دهیم تا منطقه از جمله کشورهایی که هم مرز با سوریه هستند به کابوس سقوط و هژمونی تروریسم دچار نشوند.

وی اضافه کرد: بیشتر نیروهایی که برای سوریه و نیز همه ما خطرناک هستند در واقع گروههایی تروریستی هستند. تصاویری که یک تروریست قلب یک نظامی ارتش سوریه را می خورد به یاد دارید همه ما این گونه تصاویر را به خاطر داریم و فردی که در آن تصاویر در حال خوردن قلب نظامی ارتش سوریه بود در واقع عضو گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه بود.

پسکوف یادآور شد: این گروه یک گروه مشخص و یک ارتش سازمان یافته نیست. ارتش آزاد سوریه شامل گروههای مختلفی است و ما نمی توانیم مطمئن باشیم که همه آنها طرفدار ایده مبارزه با تروریسم هستند یا خیر.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۴
ولادیمیر پوتین و بشار اسد دو یاغی ضد بشر که منشا تروریسم در سوریه هستند
آخرین اخبار