همایش قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی (ره) برگزار می‌شود

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: همایش علمی و پژوهشی «قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی(ره)» در سطح ملی و بین‌المللی دهم آبان در برج میلاد برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی (ره) برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری که صبح امروز پنجم آبان در محل این معاونت برگزار شد، ضمن اعلام تاریخ دهم آبان ماه جهت برگزاری همایش ملی و بین‌المللی قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی (ره) بیان کرد: ظرف یک سال گذشته در حوزه‌های علمی و پژوهشی در خصوص موضوع این همایش در پژوهشکده امام خمینی (ره) کار شده و ریاست همایش مذکور بر عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: همه بخش‌های علمی آموزشی از جمله شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جهاد دانشگاهی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)  و جامعة‌المصطفی در برگزاری این همایش با این معاونت همکاری کردند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: همایش بین‌المللی قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی (ره) در برج میلاد و با حضور شخصیت‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی خسروی، دبیر همایش «قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی(ره)» گفت: 600 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که 45 مقاله آن خارجی بوده و در مجموع 25 مقاله پذیرفته شده است.

وی افزود: علاوه بر مقالاتی که از طریق فراخوان به دبیرخانه ارسال شده است سفارش مقاله علمی و پژوهشی به مراکز تحقیقاتی داده شد که با توجه به بررسی دقیق و علمی هیات علمی همایش  از این تعداد تنها 15 مقاله به همایش امسال رسید و با نظر هیات علمی 15 مقاله باقی مانده برای تکمیل و تحقیق بیشتر بازگردانده شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروی در پایان اهمیت و جایگاه قران ،‌مفسران واقعی قرآن یا همان اهل بیت ،‌ جایگاه اخلاق و تربیت در قرآن و جایگاه اخلاق و تربیت در قرآن از دیدگاه امام خمینی (ره) و همچنین جایگاه قران در سیره سیاسی و اجتماعی امام راحل را از محورهای موضوعی مقالات همایش قرآن در اندیشه و سیره امام خمینی (ره) برشمرد.






برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، ارشاد ، حشمتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.