زعفر جنی از تحریفات وارد شده به واقعه عاشورا است

حجت الاسلام و المسلمین صفری گفت: در منابع تاریخی شیعه وجود چنین شخصیتی ذکر نشده و از تحریفاتی بوده که واقعه کربلا اضافه شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد صفری، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: شیخ مفید و نیز علامه مجلسی در بحارالانوار از امام صادق(ع) نقل می‌کنند که حضرت فرمود «زمانیکه امام حسین(ع) از مدینه حرکت کردند گروهی از ملائکه و گروهی از شیعیان اجنه به خدمت آن حضرت رسیدند و گفتند که اگر اجازه بدهید ما همه لشکر ابن زیاد را در یک لحظه نابود می‌کنیم».
وی تصریح کرد: امام حسین(ع) چنین پاسخ دادند که «خدا به شما جزای خیر بدهد ولی من مسئول کار خود هستم و زمان شهادت و نیز قتلگاه من مشخص است.»
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: جنیان عرضه داشتند «اگر امر شما نبود ما همه این لشکر را نابود و به هلاکت می‌رساندیم، امام حسین (ع) در جواب فرمودند: ما در این کار از شما تواناتر هستیم اما ما برای این کار نیامده‌ایم و می‌خواهیم اتمام حجت کنیم که اگر کسی گمراه شد با اتمام حجت گمراه بشود و اگر کسی راهی برایش باقی مانده با این اتمام حجت به مسیر حق بیاید».
وی افزود: اینکه گفته می‌شود یک جن مسلمان به نام «زعفر جنی» در واقعه کربلا عروسی خود را نیمه تمام گذاشت و به یاری امام حسین(ع) شتافت صحت ندارد و در منابع تاریخی شیعه وجود چنین شخصیتی ذکر نشده  و از تحریفاتی بوده که به ماجرای روز عاشورا اضافه شده است.
حجت‌الاسلام صفری گفت: جمله «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاة» کاملاً اتمام حجت را معنا می‌کند و تعبیرش آن است که امام (ع) برای دست‌گیری آمده است ژ، یعنی برای آنکه دست گنه‌کاران را بگیرد آمده است و اگر نگاهی به وقایع عاشورا بکنیم، می‌بینیم که حتی امام (ع) به حضرت عباس(ع) این اجازه را نداد که قدرت خودش را به مردم نشان بدهد چرا که حضرت برای جنگ نیامده بود بلکه برای نجات مردم از گمراهی آمده بود.
وی افزود: شخصی در جنگ صفین خدمت امیرالمؤمنین (ع) رسید و عرضه داشت: معنای کلمه لا‌ اله الا الله چیست؟ حضرت دست از جنگ کشید و نشست برای آن شخص توضیح داد، چند نفر از بزرگان آمدند خدمت حضرت و گفتند چرا جنگ را رها کردی، فرمود: من برای ترویج و نشان دادن اسلام حقیقی آمده‌ام و برای جنگ و کشتار نیامده‌ام، پس اسلام منطق است و منطق نیازی به کشتار و جبر ندارد لذا هدف امام حسین(ع) جنگ نبوده و به همین دلیل از کسی کمک نخواست.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۵:۵۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
لطفا به یک کارشناسِ معتبر مراجعه کنید
Iran (Islamic Republic of)
بهرام حسین پور
۲۲:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
جلوی تحریفها وخرافات راباید گرفت.طلبه ای ازاستادمطهری پرسید:چه کنیم که اسلام راپیش ببریم؟ایشان درجواب فرمودند:خرافات رابرداریم،خودش به پیش خواهد رفت