شهرکرد؛

برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس چهارمحال و بختیاری

همزمان با سراسر کشور، انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در دو نوبت صبح و بعدازظهر امروز سه شنبه در مدارس این استان خبر داد.

بهروز امیدی در آیین انتخابات شورای دانش آموزی در دبیرستان شاهد شهرکرد، تعداد دانش آموزان واجدین شرایط رأی دادن درهجدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی این استان در سال تحصیلی جدید را 124 هزار و 58 نفر اعلام کرد.

وی گفت: امسال انتخابات شورای دانش آموزی در یک هزار و 771 آموزشگاه چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

امیدی افزود: در انتخابات شورای دانش آموزی، دانش آموزان پایه سوم و بالاتر علاوه بر شرکت در رأی گیری، نامزد انتخابات بودند.

وی اضافه کرد: هم اکنون 33 هزار و 37 دانش آموز این استان در پایه های اول و دوم مشغول به تحصیل هستند که  امکان نامزد شدن یا رأی دادن را ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، ترکیب اعضای شوراهای دانش آموزی در دوره اول و دوم ابتدایی تا 100 دانش آموز 5 نفر، از 101 تا 150 دانش آموز 7 نفر، از 151 دانش آموز به بالا 9 نفر به عنوان اعضای اصلی و 2 نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب می شوند.

امیدی گفت: در دوره متوسطه اول و دوم نیز تا 250 دانش آموز، 5 عضو، از 251 تا 350 دانش آموز 7 عضو و از 351 تا 550 دانش آموز نیز 9 نفر عضو و از 551 نفر به بالا 11 نفر به عنوان عضو اصلی انتخاب و هر مدرسه 2 نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب می شوند.

امیدی، ایجاد فرصت حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیت های پرورشی با ابعاد وسیع، ایجاد زمینه به ظهور رساندن توانمندی های بالقوه دانش آموزان، توجه به تکریم شخصیت دانش آموزان و تقویت خودباوری، اعتماد به نفس و تقویت روحیه تعاون و مشارکت همه جانبه، و ارتقای مهارتهای زندگی و تفکر خلاق را از اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی عنوان کرد.

آیین نمادین انتخابات شوراهای دانش آموزی با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، جمعی از مدیران و فرماندار شهرستان شهرکرد، در دبیرستان دخترانه شاهد شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.