رادیو تهران روایت متفاوتی را از فرهنگ و هنر در سبد خانوار مردم «هاشور» می‌زند.

اسماعیل باستانی تهیه‌کننده برنامه «هاشور» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این برنامه رادیویی گفت: برنامه «هاشور» به مهمانی اهالی فرهنگ و هنر می‌رود و با آن‌هایی گفتگو می‌‌کند که بیشتر  روی حوزه موسیقی تمرکز دارد هدف ما این است که حاشیه ذهن مخاطبان را هاشور بزنیم.

وی ادامه داد: «هاشور» یک روایت متفاوت از فرهنگ و هنر است که از 18 مهر ماه به مدت یک هفته روی آنتن شبکه رادیویی تهران رفت.

تهیه کننده «صبح تهران» در خصوص حوزه موسیقی در شبکه‌های رادیویی بیان کرد: همانطور که مشخص و قابل شنیدن است در رادیو می‌توانم بگویم که عرصه موسیقی بخش عمده‌ای از برنامه‌های رادیویی را تشکیل داده و به نوعی این حوزه را تکمیل می‌کند.

باستانی در ادامه توضیح داد: دلیل دوباره پرداختن ما به حیطه موسیقی به تنها باز شدن پای ترانه‌سراها،‌ آهنگسازان و ساختار متفاوت برنامه است.

وی افزود: متاسفانه سطح سلیقه مخاطب با حجم کثیر موسیقی در بازار کاهش پیدا کرده و بهتر است بگوییم سلیقه‌های مردم فست‌فودی شده، حاضر نیستیم به دنبال موسیقی خوب برویم و گوش دهیم و قطعه‌های مختلف از خوانندگان را از سایت‌های غیرقانونی دانلود می‌کنیم و در سبد شنیداری خانوار قرار می‌دهیم که سطح توقع مخاطبان را پایین آورده است.

باستانی درباره محوریت برنامه «هاشور» یادآور شد: در برنامه «هاشور» قصد و هدف ما گپ و گفت با اهالی موسیقی و آسیب‌شناسی عرصه موسیقی است سعی کردیم زاویه نگاهمان را خیلی متفاوت‌تر روی هنر موسیقی بچرخانیم و با موسیقدان این عرصه هدف بزنیم و لذت ببریم.

وی در خصوص ساختار و چینش برنامه «هاشور» عنوان کرد: «هاشور» در قالب سری برنامه‌های گفتگو محور قرار دارد و یک روایت مستند را در قلب گفتگو با هر آن کس که در حوزه موسیقی رفتار می‌کند اعم از صدابردار، صاحب استودیو، خوانندگان و حتی سازندگان ساز را رقم می‌زند.

باستانی در ادامه بیان کرد: ما در ایران موسیقیدان‌های کار بلد کم نداریم و این نوید را می‌دهم که در سری جدید برنامه «هاشور» از فردا شب با کسانی صحبت می‌کنیم که کمتر هاشور خورده‌اند و با آن‌ها گفتگو شده است.

وی افزود: در چینش سری برنامه‌ جدید «هاشور» به سراغ موسیقی‌های زیرزمینی و به دنبال طراحی ویژه برنامه‌ای مخصوص موسیقی غربی مانند پاپ، جاز، راک، بلوز و ... رفته‌ایم و مخاطب خاص‌تر را همراه کنیم.

باستانی با اشاره به اینکه برنامه «هاشور» جزو دسته برنامه‌های تولیدی شبکه رادیو تهران است، گفت: برنامه «هاشور» از جمله برنامه‌های تولیدی شبکه است و ما با دیگر برنامه‌های رادیو تهران از جمله «از تهران بپرسید» با نقد، نظرات و مخاطبان در ارتباط هستیم.

وی در خصوص بازخورد مخاطبان برنامه «هاشور» گفت: بر خلاف اینکه «هاشور» تنها یک هفته تا قبل از محرم روی آنتن رفته بود توانست بازخوردهای خوبی را جلب کند و با وجود اینکه اطلاع‌رسانی گسترده‌ای نداشت انعکاس مثبتی را از سوی اهالی هنر و موسیقی گرفتیم.

باستانی در ادامه در خصوص نامگذاری برنامه «هاشور» اظهار داشت: ماهیت رسانه، ذائقه‌ساز است ما در زمانی که در تلویزیون سریال‌ها خوبی ایرانی داشتیم، سطح توقع مخاطبان را با کارهایی چون «شب دهم»، «ابن سینا» و... بالا بردند و حالا هم منتظر آن هستیم که همان روزند گذشته ادامه داشته باشد.

وی توضیح داد: تمام تلاشمان را کردیم که خوراک خوب موسیقی را برای مخاطبان فراهم کنیم و به حق که شبکه‌هایی چون رادیو آوا، پیام و تهران توانسته اتفاقات موسیقی خوب را رقم بزند.

باستانی در پایان بیان کرد: «هاشور» را خودم به شخصه بسیار دوست دارم و تمام تلاشم را کردم که فرهنگ موسیقی را با همکاری دوستانم ارتقا دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار