گزارش /

تکلیف خریداران سرگردان را مشخص کنید !

حالا که خریداران برای مراحل ساخت و ساز مراجعه می کنند تازه متوجه می شوند...

تکلیف خریداران سرگردان را مشخص کنید !به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان _ افشین حیدری :

زمین را  با وعده مسکونی به خریداران می فروشند و بعد از چند وقت که برای مراحل ساخت و ساز مراجعه می کنید تازه متوجه می شوید که زهی خیال باطل. دست روی زمین هایی گذاشته اید که نه تنها مسکونی نیست بلکه در طرح های منع ساخت و ساز هم قرار دارد. در این میان  باید به دنبال افراد یا سازمان هایی گشت که این نان را در دامن شما گذاشته اند. 

صاحبان زمین های روستای سعید آباد که در حوالی باغستان  شهرستان شهریار قرار دارد، اکنون پس از گذشت 30 سال که اقدام به خرید زمین های خود کرده اند در کشاکش میان ناهماهنگی مسئولان قرار دارند و باید هر روز با رفتن از این سازمان به آن سازمان با حرف های تکراری که این به ما مربوط نمی شود، و یا باید به فلان سازمان مراجعه کنید، مواجه می شوند!

این عدم هماهنگی میان دستگاه های مرتبط که شامل استانداري، راه و شهرسازي، جهاد کشاورزي، فرمانداري، بخشداري و ساير دستگاه هاي مسئول و نهادهاي محلي می شود، باعث شده است تا افراد گرفتار این طرح های "هادی" روستایی، منتظر پاسخی از طرف مسئولان باشند.

*در صدد پاسخی از مسئولان هستم

پیرمردی که حاصل سال ها زحمت و تلاش خود را برای خرید این زمین ها خرج کرده است تا شاید روزی سر پناهی برای خانواده خود بسازد حالا باید در پیچ و خم راهروهای سازمان ها مشغول رفت و آمد باشد تا شاید بالاخره تکلیف این زمین ها که روزی به آن ها به عنوان زمین مسکونی فروخته شد، معلوم شود.

  رحمان، که پبرمردی 60 ساله است می گوید؛ بیست سال پیش اقدام به خرید زمین از دهیاری سعید آباد کردم و چند سالی است که هیچ  اقدامی از جانب هیچ یک از نهادها و ادارات برای تعیین وضعیت این زمین ها صورت نگرفته است وصاحبان زمین ها همچنان بلاتکلیف مانده اند و از بس ما را از این سازمان به آن سازمان پاس کاری کرده اند دیگر خسته شده ایم و در صدد پاسخی از طرف مسئولان هستیم.
او معتقد است، اگر از ابتدا شفاف سازی می شد و نسبت به زراعی بودن این زمین ها و این که در طرح هادی روستایی قرار دارند اطلاع رسانی می شد در تصمیم گیری ما نقش مؤثرتری داشت!!

*شهرداری بر اجرای قانون پایبند است

در این بین، وزیری ، مسئول طرح تفصیلی شهرداری باغستان معتقد است ؛ هر شخصی قبل ازاینکه اقدام به خرید زمین کند  باید در شهرداری استعلام کند و نسبت به وضعیت زمین مطلع شود تا در آینده کمتر عواقبی گریبان گیر او شود.
او می گوید باغستان در قدیم روستا بود و به صورت شورایی اداره می شد و بسیاری از زمین هایی که به عنوان مسکونی توسط شورای روستا به خریداران فروخته شد، غیر قانونی است و از  وقتی که باغستان در تقسیمات کشوری  به شهرستان تبدیل شد قوانین زیر نظر شهرداری دنبال می شود و ما نیز هم خود را بر اجرای قوانین گذاشته ایم.

نکته ای که در اجرای این طرح در سراسر کشور به چشم می خورد اجرای سلیقه ای طرح های هادی روستایی توسط مسئولان امر است که اگر درست اجرا شود واز ابتدا نسبت به وجود این مناطق به خریداران اطلاع رسانی شود دیگر شاهد تکراراین موضوع و متضرر شدن خریداران نیستیم و جالب تر اینکه در سالهایی که در این منطقه متولی دیگری به جز شورای روستا وجود نداشته است تکلیف عده کثیری از مردم که برخی تمام سرمایه زندگی خود را به امید ساخت سرپناه در این منطقه نهاده اند به کجا خواهد رسید ؟!


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.