گرایش زنان به اعتیاد عاملی مهم در از هم گسیختگی خانواده‌ها

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان گفت: گرایش زنان به اعتیاد عاملی مهم در از هم گسیختگی خانواده‌ها، سقوط آنان و در نهایت تاثیرات نامطلوب بر جامعه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، لیلا آژیر امروز(7 آبان) در جلسه سومین نشست فصلی مشاورین فرمانداران در امور بانوان، اظهار کرد: هر ساله برنامه‌هایی از سوی وزارت کشور و حوزه امور بانوان رئیس جمهوری برای اجرا در سراسر کشور تعیین می‌شود و مسئولیت اجرای آنها به امور بانوان استانداری‌ها سپرده می‌شود.

وی افزود: سال گذشته بحث توانمندسازی زنان و دختران روستایی مدنظر بوده و امسال نیز اعتیاد زنان و حقوق کودکان مورد توجه قرار گرفته است که باید با جدیت هر چه تمام تر توسط امور بانوان استانداری‌ها در سراسر کشور پیگیری و بررسی شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان، حساس سازی جامعه نسبت به مسئله اعتیاد زنان را مهمترین مسئله‌ای دانست که باید در استان کردستان مورد توجه قرار گیرد و عنوان کرد: با توجه به افزایش آمار زنان معتاد در استان، باید نگاه به این آسیب در جامعه فراجنسیتی باشد.

وی تصریح کرد: مراکز ترک اعتیاد در استان dic، مراکز اسکان موقت یا shelterها و کمپ ترک اعتیاد که تنها در سطح استان یک مورد وجود دارد، مکان‌هایی برای کمک به ترک اعتیاد زنان و کاهش این آسیب در استان هستند که باید از آنها برای کمک به کاهش این مسئله استفاده شود.

آژیر، آمار آسیب‌های پنهان در رابطه با زنان در جامعه را بسیار بیشتر از مردان ذکر کرد و افزود: زنان به دلایل مختلف مشکلات و آسیب‌های خود را از دید جامعه پنهان می‌کنند که این امر آگاه سازی و توجه بیشتر به زنان را می‌طلبد.

وی اعتیاد زنان را عامل گسیختگی خانواده‌ها دانست و ذکر کرد: مشاورین فرمانداران باید در این رابطه با فرمانداران جلساتی برگزار کرده و این امر مهم را در شهرستان‌های استان مورد بررسی قرار دهند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان ارتباط با سمن‌های فعال در امور زنان را از دیگر راهکارهای آگاه سازی و جلوگیری و کاهش این آسیب در جامعه دانست.

وی با اشاره به اینکه دچار شدن زنان به این آسیب سقوط خانواده ها را رقم می زند، بیان کرد: این مهم به ویژه در شهرستان های استان باید پیگیری شود و با ارائه راهکار برای جلوگیری از گسترش آن اقدام شود.

آژیر حقوق کودکان را از دیگر مباحثی عنوان کرد که در استان باید مورد توجه قرار گیرد و ادامه داد: با توجه به اینکه وظیفه رسیدگی به حقوق کودکان برای اولین بار به امور بانوان استان‌ها سپرده شده است، اقدامات صورت گرفته از سال‌های 90 تا 94 توسط دستگاه‌های زیربط در شهرستان‌ها باید به صورت گزارش مکتوب به این دفتر ارسال شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر پیگیری این مسائل و بررسی وضعیت در شهرها باید نگاه ها هم به روستاهای استان در زمینه حقوق کودکان و اعتیاد زنان معطوف شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان با اشاره به بی توجهی برخی از مسئولین ادارات به امور زنان خواستار افزایش فعالیت مشاورین امور بانوان در شهرستان‌ها و مطالبه‌گری خواسته‌های زنان شد.

وی افزود: باید از این طریق جریان زنان و خانواده در شهرستان‌های استان به راه بیفتد و موجب ارتقای جایگاه زنان و توجه به نیازها و خواسته‌های آنان در جامعه شود.

آژیر، جامعه زنان استان را جامعه‌ای بی رمق خواند و سوق دادن این قشر به سوی اجتماع را کاری سخت تلقی کرد که نیاز به همکاری جامعه زنان و جلب همکاری نیروهای جوان و تحصیلکرده دارد.

وی خواستار شناسایی و معرفی زنان کارآفرین و توانمند شهرستان‌های استان شده و اعلام کرد: چنانچه حضور بانوان توانمند در شهرستان‌ها زیاد باشد، بازارچه‌های روزانه، هفتگی و فصلی جهت خوداشتغالی این زنان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان بهره گیری از توانمندی رسانه‌ها را در تغییر دیدگا‌ه‌ها نسبت به جامعه زنان موثر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی در برخی ادارات استان باید از کمترین امکانات بیشترین بهره را ببریم و در راستای رسیدن به اهداف خود مبنی بر تغییر دیدگاه‌ها نسبت به زنان در جامعه تلاش کنیم.

منبع: ایسنا

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.