اردبیل؛

بارش برف و یخبندان پاییزی در اردبیل

با تداوم فعالیت سامانه بارشی در مناطق مختلف استان اردبیل، بارش برف و اولین یخبندان پاییزی در روزهای آینده در اردبیل اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بر اساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل، بارش باران که تمام شهرها و مناطق استان اردبیل را در روزهای اخیر تحت تاثیر قرار داده همچنان ادامه دارد، به‌طوری که در این مدت در خلخال 30 میلی‌متر، نیر 28 میلی‌متر، بیله‌سوار 22 میلی‌متر و اردبیل نیز بیش از 17 میلی‌متر بارندگی گزارش شده و در مابقی شهرهای استان نیز بیش از 10 میلی‌متر بارش رخ داده است.

در تداوم این شرایط و با قطع بارندگی‌ها از عصر امروز روزهای جمعه و شنبه بارش‌ها به شکل برف خواهد بود، به‌طوری که افت دما به شکل محسوس اتفاق افتاده و اولین سرما و یخبندان پاییزی رخ می‌دهد.

با افت دما در شهرهای مختلف استان اردبیل به ویژه بارش برف در اردبیل، نیر و سرعین پیش‌بینی می‌شود، دما هوای به منهای 5 درجه نیز کاهش پیدا کند.

بارندگی‌های اخیر در کنار همه جلوه‌های زیبایی که به شهرها بخشیده و اسباب خوشحالی کشاورزان و روستاییان شده است، در برخی از مناطق به آبگیری معابر و گذرگاه‌ها منجر شده است، به‌طوری که برخی از هموطنان‌مان در عبور از خیابان‌ها و حتی پیاده‌روها با مشکلاتی روبه‌رو بودند.

ورود توده هوای سرد که اردبیلی‌ها را وادار به پوشیدن لباس‌های گرم و استفاده از برخی امکانات گرمایشی کرده در محورهای مواصلاتی نیز قطعا به دنبال بارش برف مشکلاتی در عبور و مرور فراهم می‌آورد که پلیس‌راه از هموطنان خواسته است، در گذر از جاده‌ها و محورهای کوهستانی حتما تجهیزات زمستانی و زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: اردبیل ، بارش ، برف ، یخبندان ، پاییزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.