اردبیل؛

اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در اردبیل

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای مقابله با برداشت بیش از حد مجاز از آب‌های زیرزمینی طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در سطح استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهروز محمدی در جلسه بررسی حق نظارت چاه‌های ناحیه صنعتی شهرستان نمین اظهار داشت: برای مقابله با برداشت بیش از حد مجاز از آب‌های زیرزمینی طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در سطح استان اردبیل اجرا می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به برداشت سالانه 45 میلیارد مترمکعب از آب‌های زیرزمینی تجدیدپذیر در سطح استان افزود: این در حالی است که باید میزان برداشت از این آب‌ها سالانه 35 میلیارد مترمکعب باشد و در استان اردبیل 10 مترمکعب بالاتر از ظرفیت برداشت می‌کنیم.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در سطح استان بیان کرد: اصلاح و تغییر تفکر و فرهنگشازی در زمینه عواقب و تبعات ناشی از برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی در بین کشاورزان و بهره‌برداران از جمله اهداف در این حوزه بوده که برای رسیدن به آن در استان تلاش می‌کنیم.

محمدی با بیان اینکه اجرای این طرح برای افق 20 ساله استان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی 75 درصد از آب های زیرزمینی تجدیدپذیر استان مورد استفاده قرار گیرد تا بتوانیم به این افق 20 ساله دست یابیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.