اردبیل؛

استان اردبیل در زمینه کشاورزی یکی از قطب های اساسی کشور است

رئیس مرکز تحقیقات و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در زمینه کشاورزی،دام و منابع طبیعی یکی از قطب های اساسی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسین کربلائی افزود: به رغم وجود ظرفیت های خوب در استان ، در بخش کشاورزی و منابع طبیعی با تنگناها و چالشهایی روبرو هستیم به منظور رفع این چالش ها و محدودیت ها مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان علاوه بر انجام طرحهای مختلف تحقیقاتی و تامین هسته های اولیه بذری برای توسعه و عمران و آبادانی استان برنامه های مدونی در دست اجرا دارد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: آنچه که بخش کشاورزی را از سایر بخش های اقتصادی متمایز می کند مخاطرات و عوامل طبیعی است که همه ساله آسیب های جبران ناپذیری را به تولید کنندگان وارد می کند که سرمازدگی و یخبندان از جمله این عوامل محسوب می شود فلذا محققین در تلاش هستند تا اصلاح و معرفی ارقام مختلف محصولات کشاورزی بتوانند توان ژنتیکی آنها را نسبت به این عوامل افزایش دهند.

کربلائی گفت: با توجه به پدیده مهم خشکسالی، مرکز در زمینه معرفی ارقام مقاوم به شوری طرحهای مختلف تحقیقاتی را در دست اجرا دارد .

وی افزود: رعایت الگوی کشت برای تمام مناطق استان تعریف شده است سوق دادن زراعت های بهاره به پائیزه اجرای سیستم های مدرن آبیاری و قطره ای و تیب جزو اولویت های اساسی کارهای تحقیقاتی است .

وی در خصوص فعالیت های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در زمینه گیاهان داروئی افزود: جمع آوری گیاهان داروئی در ایستگاه تحقیقات کشاورزی سامیان با بیش از 130 گونه گیاهی صورت گرفته است که کلکسیون ارزشمندی از گیاهان داروئی مهم استان محسوب می شود تکثیر و پرورش گیاهان داروئی قدم موثری در راستای استفاده بهینه و تجاری از این محصولات و فراهم آوردن اشتغال و درآمد پرسود برای پرورش دهندگان به همراه دارد .

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اردبیل ، قطب ، اساسی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.