اردبیل؛

وجود 2 هزار و 900 طرح ملی نیمه‌تمام در کشور

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 900 طرح نیمه‌تمام ملی در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی‌اکبر حاجی‌محمدی روز گذشته در نشست بررسی پروژه‌های نیمه تمام سفر رئیس جمهور به استان اردبیل در جمع مدیران اجرایی استان اردبیل اظهار کرد: بدون در نظر گرفتن تورم به قیمت روز بیش از 412 هزار میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌برداری 2 هزار و 900 طرح ملی منابع جدید مورد نیاز است در حالی که امسال حدود 30 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با این شرایط تنها برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ملی در سطح کشور باید بیش از 15 سال منابع اعتباری تزریق شود تا به نرخ امروز این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

حاجی‌محمدی با بیان اینکه باید منابع تزریق شده به دستگاه‌های مختلف به دست پیمانکاران رسیده و بخشی از سند آنها پرداخت شود، گفت: دستگاه‌های دولتی باید به تعهدات خود عمل کنند به طوری که ما از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور سال گذشته 100 درصد اعتبارات استان اردبیل را تخصیص کرده و دستگاه‌ها نسبت به جذب آن اقدام کردند.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه داد: امسال نیز رقمی در حدود 9 میلیارد تومان بیشتر از بودجه استانی منابع به دستگاه‌های استانی تزریق می‌شود تا بخشی از پروژه‌های سفر رئیس جمهور تکمیل شده و برای افتتاح در دهه فجر امسال آماده شود.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا با پرهیز از تغییر ماهیت اجرای پروژه‌ها بر اساس مصوبه قبلی نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اقدام کنند تا در چنین شرایطی هزینه‌های اضافی به دولت تحمیل نشود.

حاجی محمدی اولویت پرداخت منابع را پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت بیش از 70 درصد و مناطق سردسیر اعلام کرد و گفت: امیدواریم در استان اردبیل پروژه‌های سفر رئیس جمهور به سرعت تکمیل شده و آماده بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.