جیمز کلپر: با برجام می توانیم بر برنامه هسته ای ایران نظارت کنیم

رئیس مرکز اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد این کشور می تواند با اجرای مفاد برجام، بر برنامه های هسته ای ایران نظارت داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بریت بارت، "جیمز کلپر،" ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکا و رئیس مرکز اطلاعات ملی این کشور روز گذشته در مصاحبه با شبکه "سی ان ان" اعلام کرد تا حدودی اطمینان دارد کشورش می تواند با اجرای مفاد برجام، بر برنامه های هسته ای ایران نظارت داشته باشد.

در این برنامه از کلپر پرسش شد: چرا با وجود شکست های گذشته در خصوص کشورهایی از جمله هند و پاکستان، جامعه اطلاعاتی اطمینان دارد می تواند بر برنامه هسته ای ایران نظارت داشته باشد؟

کلپر در پاسخ به این پرسش گفت: "بگذارید این مسئله را روشن کنم. کنگره از ما خواسته بود یک ارزیابی دقیق روی این مسئله انجام دهیم. تا ببینیم باید چه اقداماتی را انجام دهیم و چه اقداماتی را انجام ندهیم. ما در تهیه این ارزیابی بسیار محافظه کارانه رفتار کردیم. یک سری اقدامات هستند که ما می توانیم در خصوص این مسئله به خوبی انجام دهیم. اما متوجه شدیم مسائلی از جمله برنامه ها و اهداف رهبری همیشه در قبال ایران برای ما دشوار بوده است و خواهد بود. بنابراین تا حدودی اطمینان داریم می توانیم با این توافق، بر پایبندی ایران روی برنامه های هسته ای نظارت داشته باشیم."

ایران و کشورهای 1+5 تیر ماه در خصوص برنامه هسته ای ایران به جمع بندی نهایی دست یافتند. بر اساس این توافق، تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران به تدریج لغو خواهند شد. گفته می شود این تحریم ها تا سال آینده به قوت خود باقی بمانند؛ زیرا بازرسان هسته ای باید پایبندی ایران به توافق هسته ای را تأیید کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار