جهانگیری:

استان زنجان یکی از قطب‌های توسعه در کشور است

معاون اول رئیس جمهور گفت: استان زنجان با ویژگی‌های گوناگون می‌تواند یکی از قطب‌های مهم توسعه در کشور باشد.

استان زنجان یکی از قطب‌های توسعه در کشور استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری امروز شنبه با همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس صندوق توسعه ملی و شماری دیگر از خدمتگزاران نظام در بدو ورود به زنجان در فرودگاه این شهر در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اهداف سفر خود به ویژگی‌های این استان در حوزهای مختلف اشاره کرد و افزود: زنجان استانی با پتانسیل‌های فراوان برای توسعه است و استعدادهای طبیعی منحصر به فردی در برخی حوزه‌ها از جمله معادن دارد.

وی اظهار کرد: این استان امکانات کشاورزی بسیار خوبی دارد و علاوه بر آن سابقه درخشان تاریخی و اماکن تاریخی آن نیز می تواند بستر بسیار خوبی برای توسعه گردشگری این استان باشد و از همه مهمتر نیروهای جوان تحصیلکرده ی آن جزء سرمایه‌های مهم استان برای توسعه نیز هستند.

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: استانی با این ویژگی‌ها می تواند یکی از قطب‌های مهم توسعه در کشور باشد.

وی با بیان اینکه در این سفر یکروزه با مسئولان استانی در زمینه رفع مشکلات موجود که مانع به خدمت گرفتن توانمندی‌ها و استعدادها در جهت توسعه استان است گفت‌وگو و بررسی انجام خواهد شد، ابراز کرد: علاوه بر آن برخی از واحدهای صنعتی تکمیل شده نیز طی مراسمی مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

جهانگیری تصریح کرد: برخی نقطه نظرات دولت نیز به مدیران استانی در جلسه شورای اداری منتقل خواهد شد تا مسئولان دستگاه های دولتی نیز در جریان تنگناها و مشکلات دولت قرار گیرند.

وی همچنین اظهار کرد: زنجان استانی است که در همه ایام به خصوص در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) زبانزد خاص و عام است.

معاون اول رئیس جمهوری، وزیر صنعت معدن و تجارت و همراهان ایشان در سفر یکروزه به استان زنجان سه واحد صنعتی استان زنجان را افتتاح خواهند کرد.

گفتنی است؛ بهره‌برداری از شرکت آریا رنگ درخشان، شرکت آنا کیمیا منگنز و شرکت پیوسته سهند از برنامه های پیش بینی شده برای این سفر یک روزه ی جهانگیری، نعمت زاده و همراهان ایشان است.

شرکت آریا رنگ درخشان با هدف تولید گراور چاپی با طی مراحل مربوطه با دریافت جواز تاسیس در سال 92، فعالیت خود را آغاز کرده است.

این شرکت تولید کننده کاغذ روکش و منتشر کننده هیلوگراور برای بسته بندی است که در روستای خمارک خدابنده واقع شده است که با بهره برداری از آن برای 76 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

شرکت آناکیمیا منگنز واقع در کیلومتر چهار شهرستان ماهنشان با هدف تولید پرمنگنات پتاسیم جواز تاسیس خود را در سال 90 دریافت کرده است که با بهره برداری از آن برای 46 نفر اشتغالزایی می شود.

شرکت ریخته گری پیوسته سهند با سرمایه گذاری چینی با هدف ایجاد قطب زنجیره ای فولاد در سال 92 جواز تاسیس خود را دریافت کرده است و با بهره برداری از آن برای 900 نفر اشتغالزایی می شود.

در این سفر محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی و ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری معاون اول رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

استان زنجان زنجان با یک میلیون و100 هزار نفر در شمالغرب کشور واقع شده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار